FORBERED DIG PÅ AT SÆTTE SEJL I »AZURITE SEA«, DET NYE   DISNEY LORCANA TCG-SÆT LANCERES I NOVEMBER 2024

FORBERED DIG PÅ AT SÆTTE SEJL I »AZURITE SEA«, DET NYE DISNEY LORCANA TCG-SÆT LANCERES I NOVEMBER 2024

Det sjette sæt i den prisbelønnede TCG-serie introducerer nye figurer fra Disney’s Big Hero 6 og Chip 'n' Dale Rescue Rangers

Derudover offentliggøres detaljer om Challenge Championship i Nordamerika og Europa

SEATTLE, den 10. september 2024 -Ravensburger, den prisvindende udgiver af spil, puslespil og legetøj, annoncerede det nye Disney Lorcana Trading Card Game (TCG) sæt, Azurite Sea, i dag under sin seneste Lorecast-event. Azurite Sea, det sjette sæt i det meget populære Disney LorcanaTCG, udkommer i lokale spilbutikker, Disney Stores og Disney Parks den 15. november 2024, efterfulgt af detailhandlen og DisneyStore.com den 26. november 2024.

Glimt af pirater og opfindere fra hele Disney-biblioteket er i centrum i Azurite Sea, når Illumineers sætter sejl som en del af deres søgen efter at reparere The Great Illuminary. For at hjælpe med at navigere i Azurit-havet er figurer fra Disney’s Big Hero 6 medi Disney Locana TCG for første gang, inklusiv Baymax, Hiro Hamada, Honey Lemon, Wasabi, Go Go Tomago og Fred. De elskede figurer Chip and Dale, Gadget Hackwrench, Monterey Jack og Zipper fra Chip 'n' Dale Rescue Rangers debuterer også i det nye sæt . Alle kort i Azurite Seakan bruges til at opdatere eksisterende Disney Lorcana TCG-dæk og kan spilles sammen med alle sættene, der tidligere er udgivet: The First Chapter, Rise of the Floodborn, Into the Inklands, Ursula's Returnog Shimmering Skies.

Azurite Sea (Azurit-havet)

Reparationerne af det beskadigede Great Illuminary er stadig ikke færdig efter Shimmering Skies, derfor tager Illumineers ud på en ekspedition for at redde det. Sammen med deres søfarende glimmers sejler Illumineers ud på det farlige Azurit-hav for at finde ejeren af den skjulte blækkaster, der blev opdaget i Ursula's Return. De kan kun håbe på at finde en mere erfaren Illumineer, en der kan lære dem de værdifulde færdigheder, der kan hjælpe med at reparere Great Illuminary. Deres eneste spor i denne søgen er et mystisk uglesymbol, der er indgraveret i bunden af den skjulte blækkaster og som matcher et symbol, der vises vises på kort over Azurit Sea. I mellemtiden leder Jafar, som stadig er fast besluttet på at herske over riget, efter den anden halvdel af den mægtige Hexwell Crown.

Disney Lorcana TCG-sættet Azurite Sea indeholder to starter dæk med kombinationer af Ruby/Amber eller Sapphire/Emerald, boosterpakker med ekstra kort, Illumineer's Trove og et nyt gave-sæt med Stitch-tema. Det nye tilbehør omfatter to spillemåtter med Elsa - The Fifth Spirit fra Disney’s Frozen og Donald Duck - Buccaneer. Nye kortlommer og æsker med kort viser Scar – Vengeful Lion fra Disney’s Løvernes Konge og Peter Plys - Hunny Wizard fra Disney’s Winnie the Pooh.

Under D23 delte Disney Lorcana-teamet oplysninger om de kommende nordamerikanske og europæiske Challenge Championship-events:

• 6.-8. december 2024 | Disneyland Paris Resort - Disney Newport Bay Club
  • 10.-12. januar 2025 | Disneyland Resort California - Disneyland Hotel

De, der har kvalificeret sig gennem årets regionale Challenge-begivenheder, vil modtage en badge til mesterskabsturneringen, som også giver adgang til resten af arrangementet. Hold øje med www.disneylorcana.com for mere information, herunder detaljer om, hvordan fans kan deltage og medvirke ved begivenhederne, når yderligere oplysninger bliver tilgængelige i løbet af efteråret."

Om Disney Lorcana Trading Card Game (TCG).
Disney Lorcana TCG udkom første gang i august 2023 og er et populært samlekortspil i det forunderlige rige Lorcana. Spillerne påtager sig rollen som Illumineers og bruger magisk blæk til at tilkalde et hold af Disney-figurer, kendt som glimmere, som dukker op på både velkendte og fantastiske måder. Spillet er designet til at være let at lære for TCG-nybegyndere, mens det stadig tilbyder strategisk dybde for erfarne spillere. Med hundredvis af originale Disney-kunstværker, som samlere vil elske, er spillet indbydende for både begyndere, erfarne TCG-spillere og Disney-fans. Der udgives fire sæt Disney Lorcana TCG-kort om året, og indtil videre er der udgivet i alt fem sæt - The First Chapter, Rise of the Floodborn, Into the Inklands, Ursula's Return og Shimmering Skies . Azurite Sea bliver det fjerde og sidste sæt, der udkommer i 2024. I maj 2024 lancerede Ravensburger også Disney LorcanaTCG Challenge, en officiel række af Disney Lorcana TCG-konkurrencer i Nordamerika og Europa.

Pressemateriale til Disney Lorcana TCG kan findes her.

Pressekontakt Nordic Brand Manager for Disney Lorcana BRIO Nordic Sales LinkedIn