DEN STORE FEJRING BEGYNDER I "SHIMMERING SKIES", DET NYE DISNEY LORCANA TCG-SÆT, DER LANCERES I AUGUST 2024

"Shimmering Skies" er det femte sæt i den prisbelønnede TCG-serie

Der vil være et Limited-Edition Promo Card fra "Shimmering Skies" inkluderet i udvalgte "Disney Villainous: Introduction to Evil"-brætspil i efteråret

LONDON, 12. juni 2024Ravensburger, den prishædrede udgiver af spil, puslespil og legetøj, har annonceret det nyeste sæt i det populære Disney Lorcana Trading Card Game. Under dagens Lorecast-event afslørede Ravensburger detaljer om ”Shimmering Skies”, det femte sæt af Disney Lorcana

TCG, der ikke kun introducerer nye Disney-figurer og nye spilmekanikker, men også giver spillerne et glimt af, hvad der sker i riget, nu hvor den magtsyge Ursula-glimmer er blevet besejret. ”Shimmering Skies” udkommer først i lokale spilbutikker, Disney Store og Disney Parks den 9. august 2024, efterfulgt af detailhandlen den 23. august 2024. Ravensburger annoncerede også et ”Shimmering Skies”-foliekort med alternativ kunst, som vil være tilgængeligt i en begrænset periode i nye tryk af brætspillet Disney Villainous: Introduction to Evil, som er markeret med klistermærker. Spillet vil være tilgængeligt i butikkerne til efteråret

Shimmering Skies
I ”Shimmering Skies” holder riget Lorcana en stor fest for at fejre sin nylige sejr over Ursula, som afsluttede det forrige sæt, Ursulas Return. Mens det meste af Lorcana deltager i de livlige, sjove aktiviteter, begynder et nyt mysterium, mens vores Illumineers leder efter en måde at reparere de stadigt voksende skader, som Ursula har forårsaget på det Great Illuminary.

I ”Shimmering Skies” kan man møde Disneys Wreck-It Ralph med introduktionen af figurer som Vanellope Von Schweetz og Fix-it Felix, Jr. Derudover kan spillerne forvente nye spilmekanikker og en ny historie med smuk kunst - som alt sammen er gennemsyret af elektrisk energi, der forstærker både fejringen og spillet. Flere detaljer om nye mekanikker samt flere kort vil blive afsløret tættere på lanceringen. Alle kortene i dette sæt kan bruges til at opdatere eksisterende Disney Lorcana TCG-deck eller spilles sammen med de allerede udgivne sæt: The First Chapter, Rise of the Floodborn, Into the Inklands og Ursula's Return.

Disney Lorcana TCG-sættet ”Shimmering Skies” indeholder to starter decks med en kombination af Emerald/Steel eller Amethyst/Ruby, boosterpakker med ekstra kort og en ny Illumineer's Trove. Det nye tilbehør omfatter to nye playmats med Mirabel fra Disneys Encantoog Belle fra Disneys Skønheden og Udyret med glimt af »Accomplished Mystic« samt en *NY* mappe med ni lommer med illustrationer af Disney Lorcana-kunstneren Nicholas Kole. Card sleeves og deck boxes med Disneys Tiana og Aladdin vil også være tilgængelige.

Disney Lorcana TCG-kort i Disney Villainous: Introduction to Evil

En specialudgave af et nyt ”Shimmering Skies”-kort vil være tilgængelig i nye eksemplarer af Disney Villainous spillet: Introduction to Evil. Disney Villainous: Introduction to Evil, som blev udgivet første gang i 2023 i en limited Disney100-udgave, genintroducerer nogle af seriens første Disney Villains – Maleficent, Kaptajn Klo (Captain Hook), Ursula og Prins John – til en lavere pris med begyndervenlige videoer og »remastered« gameplay baseret på feedback fra fans samt Ravensburger-teamets egne erfaringer under udviklingen af Disney Villainous-porteføljen.

For at fejre spillets lancering i detailhandlen og i spilbutikker over hele landet har Disney Villainous-holdet designet et ”Shimmering Skies”-kort med Prins John i deres velkendte stil. Dette Disney Lorcana TCG-kort findes kun i det nye Disney Villainous: Introduction to Evil-brætspil, der har et identificerende klistermærke på forsiden.

Om Villainous

Den prisvindende Villainous-serie blev lanceret i 2018 og har opbygget en verdensomspændende fanskare på tværs af sin serie på 14 spil, som stadig vokser med populære figurer og historier fra Disney-, Pixar-, Star Wars™- og Marvel-universerne. Hvert Villainous-spil er designet til at kunne blive spillet direkte fra æsken eller i kombination med andre spil inden for hver serie og giver spillerne mulighed for at opdage glæden ved at være ond, når de påtager sig rollen som ondskabsfulde skurke for at opnå unikke mål med unikke temaer. Villainous-spillene er blevet rost for deres dybe spildesign, speciallavede illustrationer og karakteristiske spilbrikker.

Disney Lorcana TCG blev lanceret i august 2023 og er et populært samlekortspil i det forunderlige rige Lorcana. Spillerne påtager sig rollen som Illumineers og bruger magisk blæk til at tilkalde et hold af Disney-figurer, kendt som glimmere, som dukker op på både velkendte og fantastiske måder. Spillet er designet til at være let at lære for TCG-nybegyndere, mens det stadig tilbyder strategisk dybde for erfarne spillere. Med hundredvis af originale Disney-kunstværker, som samlere vil elske, er spillet indbydende for både begyndere, erfarne TCG-spillere og Disney-fans. Disney Lorcana TCG har indtil videre udgivet fire sæt - The First Chapter, Rise of the Floodborn, Into the Inklands og Ursula's Return - med Shimmering Skies og et andet sæt, der efter planen skal udgives i 2024. Ravensburger lancerede også Disney Lorcana TCG Challenge, en officiel række af Disney Lorcana TCG-konkurrencer i Nordamerika og Europa i maj 2024.

Pressemateriale til Disney Lorcana TCG kan finds her

STAR WARS and related properties are trademarks and/or copyrights, in the United States and other countries, of Lucasfilm Ltd. and/or its affiliates. © & TM Lucasfilm Ltd.