Vogel’s – 40 år med innovative AV-løsninger til hjemmet

Innovativt AV-udstyr og bedre kvalitet til brugerne.
Det hele startede for over 40 år siden, da Harry Vogels besluttede sig for at skabe den perfekte løsning til sit musikanlæg. Hans problem var, at han ikke kunne få sine højttalere hængt op på væggen. Så han besluttede sig for at udvikle en løsning. Den første “prototype” blev bygget af karton og stumper fra børnenes legetøj. BEK 100 højttalerbeslaget var født, og snart hang det i tusindvis af hjem…

Siden da er Vogel’s vokset til en langt større virksomhed, men den har altid holdt fast i grundlæggerens jagt på det perfekte. Virksomhedens medarbejdere og forretningspartnere har en dyb motivation for at gøre tingene bedre og finde den rigtige løsning. Virksomheden udvikler tilbehør til audio- og videoudstyr, der gør tingene lettere for brugeren og forbedrer brugsoplevelsen. “Vi er stolte over at kunne sige, at vores mærke sætter standarden i branchen,” siger Gerdi Vogels, der er datter af grundlæggeren og CEO for Vogel’s.

“Vogel’s er en virksomhed, der lægger vægt på at tage sig godt af både kunder, partnere og medarbejdere. Derfor har vi mange forretningspartnere, som Vogel’s har samarbejdet med i en lang årrække – mange af de helt fra starten. De langvarige relationer og vores engagerede, motiverede og fagligt dygtige medarbejdere er drivkraften bag vores virksomhed”, fortsætter Gerdi.

En lang række innovative produkter
Tilbage i 1973 startede Vogel’s med at lancere sit første produkt, BEK100 højttalerbeslaget, der var det første beslag til vægmontering på verdensmarkedet, og som blev produceret i hele 30 år! I 1980'erne, hvor AV-branchen var i en rivende udvikling, og audio- og videoudstyr blev mere og mere udbredt, introducerede Vogel’s deres første TV-stander (1978). Med Evolution serien udviklede Vogel’s et modulsystem til TV- og AV-udstyr (1996), blandt andet det unikke Cable Inlay System (CIS). Senere var virksomheden de første i branchen, der lancerede et vægbeslag med gaspatron til LCD- og plasmaskærme (2001). Vogel’s fortsatte med at skabe innovative produkter, og deres vægbeslag af aluminium sikrede dem global anerkendelse i de næste år. Den næste store succes var den komplette 6000 serie til LCD- og plasmaskærme (2005). Efterhånden som fladskærmene blev større og tyndere, udviklede Vogel's en helt ny produktserie, Vogel's THIN serien (2010). Og sidst men så afgjort ikke mindst har virksomheden lanceret et komplet monteringssystem til iPad og tablets (2010).

Innovative salgsmaterialer
Produktudvikling er ikke det eneste område, hvor Vogel’s været banebrydende. Mange af de andre på markedet er gået i Vogel's fodspor i udviklingen af markedsføringsmaterialer. I de tidlige år introducerede Vogel's et unikt gulvdisplay til salg af TV-beslag, og dermed startede en helt ny epoke med "selvsælgende"  materialer til hele branchen. Vogel’s udviklede senere FlatscreenFitter og TV Mount Advisor, en internetdatabase, der indeholder stort set alle fladskærme, der produceres og sælges. Værktøjet foreslår den bedste monteringsløsning til en specifik situation, og det er stadig det eneste af sin art. Til det professionelle marked har Vogel's udviklet en særlig produktkonfigurator for at give erhvervskunderne de samme muligheder. En ny hjemmeside til mobil er den seneste nyskabelse, som Vogel's har lanceret som en del af den progressive anvendelse af sociale medier.

Innovation til erhvervskunderne
På baggrund af de eksisterende erfaringer med B2B-markedet besluttede virksomheden i 2002 at etablere en særskilt division til at betjene erhvervskunderne, Vogel’s Professional. Samme år introducerede den nye division de første loftbeslag, navnlig til plasmaskærme.  Med udgangspunkt i erfaringerne med at arbejde med aluminium udviklede Vogel's også loftbeslag til projektorer i samme materiale (2003).  Virksomheden udviklede derefter displayvogne og gulvstandere til forskellige forretningssegmenter (2006).  Med den enorme vækst på markedet for projektorer (med kort rækkevidde) valgte Vogel's at lancere en serie af beslag (2009). Virksomhedens seneste succes til erhvervsmarkedet er Connect-it serien, der er et modulopbygget system af lofts- og vægbeslag til skærme (2010) og projektorer (2012). Med introduktionen af tabletholdere trådte Vogel's endnu engang ind i et helt nyt segment (2012).

Et globalt brand
Siden starten i 1973 har Vogel’s løbende udvidet markedsdækningen år for år. De første udvidelser var til Holland og Tyskland, og derefter resten af Europa. I dag er Vogel's markedsleder inden for holdere og beslag til AV-udstyr i Europa. Herefter udvidede virksomheden til andre kontinenter, og produkterne sælges nu i over 80 lande.

Talrige priser gennem årene
Vogel's har haft den ære at modtage en række priser gennem årene, og det er en tydelig anerkendelse af virksomhedens position som markedsleder inden for design, installation og produktkvalitet.

Værdi for kunden
Vogel’s fremstiller produkter, der er blevet millioner af forbrugeres foretrukne valg gennem 40 år. “Vi fastlægger de højeste kvalitetsstandarder for vores produkter, og vores mål er at udvikle relevante produkter, der gør livet lettere for kunden. Alle vores nye produkter bliver udviklet i vores R&D-afdeling, der altid har primært fokus på slutbrugerens behov,” siger Vogels.

Konstant fokus på innovation
Også fremover skal Vogel’s have et stærkt fokus på innovation. Det har indtil nu resulteret i banebrydende og succesrige produkter. I fremtiden vil virksomheden i endnu højere grad lægge vægt på at finde nye måder at gøre livet lettere for forbrugeren på. Med et stærkt grundlag og en fremsynet vision vil Vogel's fremover styrke sin position som en sund og innovativ virksomhed, der er en af nøglespillerne i branchen.

Yderliger oplysninger fås ved at kontakte
Vogel’s Headquarters
Ingrid Rutjens
press@vogels.com

Aurora Group Danmark A/S
Richo Ask Jacobsen
raj@auroragroup.dk

Om Vogel's
Fra grundlæggerens personlige jagt på den perfekte løsning har Vogel’s udviklet sig til ekspert og markedsleder i Europa inden for beslag og monteringssystemer til audio-/videoudstyr.  Vogel’s løsninger har stået for opfindsomhed, kvalitet og pålidelighed i 40 år. Lige siden den hollandske virksomhed udviklede verdens første højttalerbeslag i 1973, har den leveret en stadig strøm af prisbelønnede løsninger, som gør folks liv mere behageligt. I dag designer, udvikler og markedsfører Vogel’s monteringsløsninger til LCD-, plasma- og LED-skærme, audio-/videoudstyr og projektorer til forskellige steder i hjemmet. En af de seneste nyheder er den revolutionerende produktserie THIN, der byder på monteringssystemer til tablets som f.eks. Apple iPad. Læs mere på www.vogels.com.

• Underholdning

• flatscreenfitter