ZeroLime tecknar samarbetsavtal med världsledande FastTrack

ZeroLimes strategiförändring ger resultat.

ZeroLimes video- och webbaserade arbetssätt har väckt mycket uppmärksamhet och intresse på marknaden för bemanning och rekrytering. Marknadens positiva mottagande har resulterat i att ZeroLime, istället för att bedriva bemanningsverksamhet, nu levererar video- och webbaserade lösningar som är speciellt anpassade för bemannings– och rekryteringsföretag.

FastTrack är en australisk global leverantör av världsledande affärssystem för rekryterings- och bemanningsbranschen. Med över 18 års expertis och erfarenhet stöder bolaget över 750 kunder i fem regioner, bl.a. branschledare som Manpower, Adecco, Hudson och Kelly Services.

FastTrack har nu kommit in på den nordiska marknaden och introducerades för ZeroLime via ett av Nordens största bemanningsbolag. Vi kunde omedelbart konstatera vilka fördelar ett samarbete mellan bolagen ger, samt vilka konkurrenskraftiga affärslösningar och tjänster detta skapar för den nordiska rekryterings – och bemanningsmarknaden. Globala lösningar med lokal expertis.

– Att inleda ett samarbete med ett av de mest framgångsrika och välrenommerade bolagen i branschen är givetvis mycket positivt för ZeroLime. Samarbetet med FastTrack öppnar nya affärsmöjligheter för oss, samtidigt som det skapar spännande och konkurrenskraftiga lösningar till bemanningsbranschen i Sverige och internationellt, säger Christian Hultén, ZeroLimes VD.

Leoni Hill, VD på Fasttrack International är också mycket positiv över samarbetet:

–  FastTrack are very serious about expanding our presence in the European and Nordic market.  Our initial success  will be strengthened through our partnership with ZeroLime who have a well established and respected reputation in this region.  The combination of world-class software applications and industry expertise will provide this market with solutions not previously available.

Kontakt: Christian Hultén, VD ZeroLime.
Växel:  +46 (0) 8 514 90 000
Mobil (0) 70 59808 60
E-post: christian.hulten@zerolime.se

Kontakt:
Leoni Hill, VD FastTrack International.
Mobil: +61 409 408 259
E-post: lhill@fasttrack.net.au

FastTrack
www.fasttrack.net.au

FastTrack was established in 1992 and have since grown to become the leading provider of software solutions specifically designed for the Staffing & Recruitment sector.  We provide end-to-end solutions to support the critical functions of a recruitment company with exceptional capability in the area of fully automated interpretation of time & attendance data to pay and billing outcomes.  FastTrack have built a solid reputation for delivering highly functional applications fit-for-purpose without the need for high levels of customisation.  Our solutions are not only highly functional but robust & highly configurable.

FastTrack are expanding our services and will implement our latest version into four countries in Europe in 2010.  We are being chosen by large organisations seeking highly functional, configurable and Enterprise level intelligent applications which are cost effective to implement and maintain.

• Elektroniska affärer, kommunikation

• fasttrack