Yasuragi tävlar i World Sushi Cup i Japan 2013

Yasuragi Hasseluddens sushikock Yann Sahlén, har blivit utvald att tävla i 2013 års World Sushi Cup som hålls i Chiba, Japan den 6-8 mars 2013.Här samlas världens bästa sushikockar från Japan och resten av världen. Platsen är FOODEX, Asiens största mat- och dryckesmässa, belägen i Makuhari, Chiba i Japan.Deltagarna tävlar i två olika kategorier, dels för sin restaurang, dels i en individuell tävlan.Yasuragi Hasseluddens Yann Sahlén kommer att tävla i den individuella kategorin.

Syftet är att dela med sig av sin kreativitet och skapa inspiration genom att visa på hur man kan använda lokala råvaror till sushi. Högt på listan står att säkerställa kvalitet- och sanitetkontroll vid sushitillverkning. Eventet är en plattform där nya trender inom sushi skapas. I Japan tar man sushi på högsta allvar och man vet att denna populära rätt har spridit sig världen över. Av den anledningen är det viktigt att säkerställa att sushi, som är en så viktig företrädare för japansk matkultur tillverkas på rätt sätt.

Precis som man vill säkerställa att de traditionella japanska kampkonsterna följer rätt principer, vill man se till att kunskaperna om sushi inte urholkas när de sprider sig över världen. På Yasuragi tar vi också detta på allvar och ser till att hela tiden bli bättre och utveckla nya koncept.
Läs mer på World Sushi Cups officiella hemsida

UPPLADDNING INFÖR WORLD SUSHI CUP PÅ YASURAGI

I samband med detta vill vi passa på och bjuda in pressrepresentanter till en kväll hos oss på Yasuragi. Vi bjuder på smakprov, sushikunskap, ny inspiration och trevligt sällskap.
Steffo Törnqvist guidar oss genom kvällen.

Varmt välkommen till vår uppladdning inför Sushi World Cup i Japan.

16.30 Välkomstdrink och presentation av de olika sushistationerna.

Mingla och få tilltugg lagat direkt vid våra Teppanyakibord och vårt Kaiten-zushi.

Se när våra sushikockar tillverkar olika sorters sushi och berättar hemligheterna bakom riktigt bra sushi. Träffa Yann, som åker till Sushi World Cup för att representera Yasuragi.

Det finns möjlighet att intervjua Yann Sahlén och vår Food&Beverage Manager, Daniel Pettersson på plats. Vill du boka en separat intervju kontakta Pressansvarig kersti.olophsdotter@yasuragi.se

Dag: Onsdagen den 13 februari

Kl: 16.30 – 18.00