Yasuragi Hasseludden första spahotell i Norden med fiskpedikyr

Stoppa ner fötterna i ett bad av levande små exotiska terapeutfiskar som läker problemhud och gör huden mjuk, len och som ny! Fiskpedikyr är det senaste tillskottet på Yasuragi Hasseluddens behandlingsmeny.

Konceptet härstammar från Kina och har sedan spridits vidare till Japan och andra delar av Asien. De fiskar som Yasuragi använder kallas Garra Rufa eller doktorsfiskar, en art som lärt sig leva i ogästvänliga och varma vatten genom att äta det mesta som finns i vattnet – bland annat döda hudpartiklar från människor.

Fiskarna har inga tänder, utan nafsar i sig döda hudpartiklar från fötterna. Samtidigt utsöndrar de enzymet diatranol som är mycket mjukgörande för huden.

- Behandlingen känns som att stoppa ner fötterna i bubblande champagne, vilket gör det till en helt unik upplevelse. Kom hit och prova! säger Ewa Goos, spachef på Yasuragi.

Behandlingen rekommenderas särskilt för problemhud som psoriasis och eksem, men eftersom fiskarna bara ger sig på död hud är behandlingen skonsam och effektiv för alla.

Yasuragis fiskspa är hygieniskt konstruerat med ständig syretillförsel i vattnet och avancerad vattenrening med hjälp av bland annat UV-ljus. Genom vattentankarnas plexiglas kan man skåda fiskarnas framfart över fötterna!

Sex personer kan göra behandlingen samtidigt vilket ger tillfälle till en rolig och avkopplande stund tillsammans med vänner eller kollegor. Gästerna kan välja mellan 25 eller 50 minuters behandling.

För mer information:

Ewa Goos, spachef
ewa.goos@yasuragi.se. Tel. 08-747 62 77.

Nenne Nestius, press- och marknadsansvarig
nenne.nestius@yasuragi.se. Tel. 08-747 62 93.

För aktuella priser och bokning, se www.yasuragi.se

• konferensaktivitet
  • gruppaktivitet
  • spabehandling
  • fish spa
  • fiskpedikyr

Här finns 164 hotellrum och sviter i japansk stil, 25 möteslokaler samt två restauranger där japansk och modern svensk mat serveras. Anläggningen omsätter ca 164 Mkr och drivs av Nordic Choice Hotels AS. Yasuragi ligger i ett naturskönt område 20 minuter från Stockholms innerstad. Yasuragi Hasseludden öppnade 1997 och byggnaden är ritad av den japanske arkitekten Yoji Kasajima.