Affärssystem från Visma stöttar elbilsaktör i förändring

Snabbväxande CLEVER, som ägs av Jämtkraft, Öresundskraft och Tekniska verken i Linköping, sökte ett anpassningsbart och komplett webbaserat affärssystem som kan effektivisera både ekonomiadministration och avancerade logistikprocesser. Valet föll på Visma.net Financials som levereras av Vismas certifierade partner Traventus.

– CLEVER är ett nystartat och spännande företag som står inför stora förändringar i verksamheten på grund av en ny och växande marknad. Att vi tillsammans med vår partner Traventus får medverka till att stötta den växande organisationen med Visma.net Financials är vi mycket stolta över, säger Carola Lissel, vd för Visma Software.

CLEVER valde Visma.net Financials eftersom affärssystemet är en molnlösning och levereras som en skalbar tjänst, vilket passar in i företagets IT-strategi. De kommer hantera ekonomi och logistik i Visma.net Financials som också kommer integreras med CRM-systemet där säljprocesser och kundservice hanteras.

– Vi sökte en lösning som kan växa i takt med att verksamheten utökas. Vismas etablerade och täta samarbete med partnern Traventus var också en viktig del. Vi kände att de förstod den utveckling som organisationen har framför sig, säger Christer Nilsson, operativ chef på CLEVER.

Carola Lissel, vd för Visma Software, 0704-26 61 16, carola.lissel@visma.com
Christer Nilsson, operativ chef för CLEVER, 0700-03 39 02, christer.nilsson@clever.nu

Om CLEVER
CLEVER tillhandahåller laddmöjligheter för alla elbilsförare – till båda privatpersoner, företag och den offentliga sektorn. De driver samtidig Sveriges största nätverk av snabbladdstationer för elbilar.

Om Visma Software
Visma Software är en del av Visma-koncernen som erbjuder ekonomi- och affärssystem för tillväxt, utveckling, effektivitet och nya möjligheter i verksamheten.