Magasin Värmland 2017 är nominerat till Publishingpriset i kategorin print

Finalisterna till Publishingpriset är presenterade och Magasin Värmland 2017 har nominerats i kategorin print.

Glory Days har varit helhetsleverantör till Magasin Värmland 2017 med redaktion, skribenter, fotografer och tryck. Magasinets huvudsyfte är att profilera, positionera och verka för att öka antalet besökare till Värmland genom att bjuda på tips på upplevelser i landskapet. Med en blandning av reportage, notiser, intervjuer, bilder, tipslistor och plocksidor ska magasinet inspirera till besök i Värmland och spegla Värmlands utbud av kultur, natur, vinter, evenemang, möten och mat.

– Att Magasin Värmland 2017 är uppskattat av läsarna är tydligt, årsupplagan på 30 000 exemplar tog slut redan efter 4 månader och vi har nu tryckt upp en extra omgång. Magasinet är ett bra komplement till de digitala plattformar och satsningar som utgör grundstommen i Visit Värmlands kommunikativa arbete mot utvalda målgrupper och marknader med syfte att få fler besökare till Värmland, säger Jonas Jacobsson, vd Visit Värmland.

Juryns 14 ledamöter har offentliggjort vilka som nominerats till Publishingpriset 2017. De har i enlighet med tävlingens bedömningskriterier fördjupat sig i text, layout, bilder, animeringar, ljud, användbarhet, pappersval och regi med mera.

Vinnarna offentliggörs 23 oktober när årets prisutdelning går av stapeln på Berns och Chinateatern i Stockholm.

I printkategorin bedöms:

• Design - grafisk form, typografi och layout.
  • Textinnehåll - Brödtext, bildtexter, rubriker och övriga verbala komponenter.
  • TREP (tryck, repro, efterbehandling, pappersval) - Trycksaken som fysisk produkt.
  • Visuellt innehåll - Foton, teckningar, grafik och övriga visuella komponenter.

Visit Värmlands tidigare priser och nomineringar:

• 2015 vann Magasin Värmland Publishingpriset i kategorin text. Motivering: För texter präglade av humor och humör där det oväntade väcker nyfikenhet långt utanför landskapets gränser. Vi Media producerade på uppdrag av Visit Värmland.
  • 2015 vann Magasin Värmland Silverbladet på Guldbladetgalan för bästa reportage: På resa i skogens Skagen. Vi Media producerade på uppdrag av Visit Värmland.
  • 2014 var Magasin Värmland nominerat på Guldbladetgalan för bästa reportage: Följ med till Sagornas Dal. Vi Media producerade på uppdrag av Visit Värmland.

För mer information
Jonas Jacobsson, vd Visit Värmland, e-post: jonas.jacobsson@visitvarmland.se tel. 054-776 60 01