Tidningen Vi ökar stort

Tidningen Vi:s upplaga ökade med 2 300 exemplar under 2009 till 40 200. Det visar TS upplagestatistik för 2009 som offentliggörs i dag. Både antalet prenumeranter och lösnummerförsäljningen ökade under 2009. Även i Orvesto:s räckviddsmätning för 2009 som tillkännages i dag ökar Vi. Antalet läsare är hela 160 000 (+10 000).

– Vi har känt av uppgången under hela förra året, vilket kan tyckas paradoxalt med tanke på finanskrisen, säger Anneli Rogeman, chef­redaktör och vd.

– Men jag tror att det är den fördjupande kvalitetsjournalistikens tid nu. Och då vill man läsa och köpa Vi, säger Anneli Rogeman.

– Tillgänglighet är nyckeln för att Vi ska fortsätta att växa. Nu finns vi i ett rikstäckande återförsäljarnät. Det finns en stor potential i vår målgrupp, kultur- och samhällsintresserade kvinnor och män, och jag arbetar för att ännu fler ska få upp ögonen för Vi, säger Helena Johansson, marknads- och försäljningschef på Vi.

För mer information, kontakta:
Anneli Rogeman, vd och chefredaktör: mob: 070–248 26 40, anneli.rogeman@vi-tidningen.se
Hannah Zimmerman, projektledare marknad:  08–769 86 02, mob: 073-416 12 00, hannah.zimmerman@vi-tidningen.se

• anneli rogeman
  • tidningen vi
  • orvesto; internet; veckoräckvidd; räckvidd; sifo; trafikmätning
  • tidningsstatistik

VI ÄR ETT MÅNADSMAGASIN FÖR KULTUR- OCH SAMHÄLLSINTRESSERADE LÄSARE.

VI GRUNDADES 1913 OCH ÄR ETT AV KF:S FYRA DOTTERBOLAG INOM MEDIA.