Uppkopplad musdetektor avslöjar ovälkomna gnagare och meddelar dig i appen

Uppkopplad musdetektor avslöjar ovälkomna gnagare och meddelar dig i appen

Husägare kan sluta oroa sig över skador orsakade av möss tack vare en ny genial produkt från Verisure Securitas Direct som avslöjar närvaron av en mus i inomhusmiljöer. Det unika Mushuset är en liten digitalt uppkopplad låda som upptäcker möss och därefter omedelbart skickar ett varnande meddelande till husägaren om deras oönskade närvaro, vilket möjliggör åtgärd innan mössen hinner göra någon skada.

Möss har en konstant ovana av att gnaga på saker och ting, något som kan orsaka allvarliga skador på prylar, möbler och annan utrustning. Och alltför ofta upptäcks deras närvaro försent.

Mushuset är anpassat för ägare av Verisure övervakade larmsystem och är lämpligt för användning i alla inomhusutrymmen inklusive källare, vindar, uthus, sommarstugor och garage. Enheten är mycket enkel att placera ut och är speciellt utformad för att se ut som ett mushål. För bästa resultat placeras mushuset vid foten av en vägg. Den är idealisk för de områden i huset som sällan besöks, såsom loft och källare.

Så funkar Mushuset
När en mus går in i Mushuset så sänder enheten ett push-meddelande (på trådlös väg via Wifi) till ägaren genom Verisure appen som berättar om musens närvaro i huset.När väl husägaren är varnad om musen så kan husägare vidta nödvändiga åtgärder i form av bekämpningsmetoder som exempelvis att installera musfällor eller lägga ut gift.

Ingen kabeldragning krävs
Verisure Mouse House är en fristående enhet som inte kräver någon kabeldragning eller avancerad installation. Den fungerar på batterier med extra lång livslängd och använder trådlöst internet för att kommunicera direkt med husägare via Verisures egen mobilapp.

"Som Sveriges och Europas ledande leverantör av övervakade hemlarm och experter på att ha uppsikt över händelser i hemmet såsom inbrott så tar vi vårt tjänsteerbjudande ytterligare ett steg längre genom att kunna varna husägare när intrång begås av små oönskade gäster i form av möss, säger Michael Peterson på Verisure Securitas Direct och tillägger:

"Möss kan orsaka stora skador på kort tid och det tyvärr före husägaren hinner agera då de ofta inte ens vet om att mössen varit där. Mushuset varnar om gnagarens oinbjudna närvaro och ger husägaren en möjlighet till att ta itu med problemet snabbt och effektivt innan skadan är skedd."

Skydd och sinnesfrid
Verisures Mushus skänker sinnesfrid samt ger ett förbättrat skydd av egendom och inredning samt även hjälper till att skydda känsliga delar av ett hem såsom elektriska ledningar (ofta ett mål för möss). Tack vare Mushuset så behöver husägare inte lägga ut råttgift eller sätta musfällor i onödan eller på fel ställen i hemmet.

Mushusen fungerar dessutom som en övervakare av inomhusklimatet i realtid då den mäter inomhustemperaturen och överför dessa data till användarens Verisure app.

Stark efterfrågan på interaktiv övervakning av hemmet
Mushuset är bara en av flera nya produkter och tjänster från Verisure Securitas Direct som lanseras för att kunna möta konsumenternas ökade efterfrågan på interaktiva övervakningsfunktioner för hemmet, vilka är baserade på deras populära larmlösningar som syftar till att förebygga inbrott och brand.

Verisures dynamiska och ständigt utvecklande ekosystem för larmtjänster möjliggör enkel integrering av kompletterande funktioner som den smarta vatten detektorn, klimatsensorn för mätning av temperatur och luftfuktighet, samt det nyligen introducerade övervakningskameran Smart Cam som sänder bilder i realtid eller på kommando. Samtliga dessa innovativa produkter och tjänster bär Verisures namn. Och Verisures ekosystem integrerar också smart funktionalitet från deras samarbetspartners, inklusive anslutna Yale Doormans digitala dörrlås från Assa Abloy och den intelligenta värmepumpen från Panasonic.

Alla dessa funktioner kan hanteras via Verisure app, som med över 1 miljon nedladdningar är Europas mest använda app för hemmet.

Bilder på Verisures Mushus finns att tillgå och är fria för publicering i samband med artiklar och reportage som rör produkten.

För mer information kontakta:

Michael Peterson, Head of Corporate communications & media relations på Verisure Securitas Direct +46 (0)733 22 18 14 eller via michael.peterson@verisure.com

Om Verisure och Securitas Direct (Sverige)

Verisure Securitas Direct är en ledande leverantör av uppkopplade hem- och brandlarm och smart funktionalitet för hemmet och företaget. Företagets 1,9 miljoner kunder är fördelade över 14 länder i Europa och Sydamerika. Verisure Sverige är med drygt 300,000 kunder marknadsledande. Verisure-konceptet omfattar hela värdekedjan - från utveckling, design och försäljning till installation, service och en 24/7 professionell övervakningstjänst. I Sverige har mer än 260,000 hushåll och 60,000 företag valt larmtjänster från Verisure Securitas Direct. Den svenska verksamheten leds från Linköping där en certifierad larmcentral bemannas dygnet runt, årets alla dagar. Det svenska företaget sysselsätter närmare 1,000 medarbetare och omsätter cirka 1,3 miljarder kronor. För mer information besök: www.verisure.se

Verisure är en ledande leverantör av uppkopplade hem- och brandlarm och produkter och tjänster för det smarta hemmet med 1,8 miljoner kunder i 13 länder i Europa och Sydamerika. Verisure-konceptet omfattar hela värdekedjan - från utveckling, design och försäljning till installation, service och en 24/7 professionell övervakningstjänst. Tack vare ett starkt fokus på hög kvalitet är företagets kunder bland de mest nöjda i branschen, vilket också bidragit till att koncernen vuxit till att bli störst i Europa inom hemlarmsområdet. För mer information besök www.verisure.se