Veidekke och Selvaag fortsätter sitt samarbete med Plussboliger

I Lövholmen, Gröndal, planerar Veidekke och Selvaag nästa projekt för att erbjuda bostadsmarknaden för flerbostadshus ytterligare ett unikt livsstilsboende – Plussboliger. Samarbetet mellan Veidekke och Selvaag gör det möjligt att erbjuda boende tillgång till bemannad lounge, festlokal med fullt utrustat kök, träningsrum och en gästlägenhet med hotellstandard.

- Eftersom bostadsmarknaden kontinuerligt förändras vill vi erbjuda våra kunder ett boende som uppfyller deras behov och lite till. Därför är jag övertygad om att Plussboliger, som är unik produkt, kommer att tas väl emot i Stockholm, säger Per-Martin Eriksson VD Veidekke Bostad

Veidekke och Selvaag kommer att erbjuda Plussboliger vid kvarteret Sädesärlan på Östermalm och
Lövholmen 13 i Liljeholmen. Sädesärlan innehåller ca 77 lägenheter och Lövholmen ca 100 lägenheter. Plussboliger finns på flera ställen i Norge, läs mer på http://www.selvaag.no/bolig/Konsepter/Plussbolig/Sider/default.aspx.

För ytterligare information kontakta gärna:

Per-Martin Eriksson, VD Veidekke Bostad AB
Tfn: +46 8 635 61 15
Mail: per-martin.eriksson@veidekke.se

Veidekke Bostad AB och Veidekke Entreprenad AB ingår i Veidekke ASA som är Skandinaviens fjärde största bygg-, anläggnings- och bostadsutvecklingsbolag med ca 6 250 anställda. Veidekke ASA är noterat på Oslobörsen och hade 2010 en omsättning på ca 16,3 mdr NOK.

Veidekke i Sverige bedriver såväl bostadsutveckling som entreprenadverksamhet inom bygg- och anläggningsområdet. Verksamheten i Sverige har ca 1 000 anställda och en omsättning på ca 3,6 mdr SEK (2010). Huvudmarknader är Stockholm/Mälardalen, Skåne samt Västsverige.

_____________________________________________________________________________________________________________

Veidekke Entreprenad AB, Box 1503, Allén 7, SE-172 29 Sundbyberg, tfn +46 8 635 61 00

E-post: info@veidekke.se - Internet: www.veidekke.se

Finansiell information om Veidekke finns på www.veidekke.no