Carte Blanche - Trio X med hemliga gäster, 30 oktober

Lördag 30 oktober
Lördag 11 december
16.00, Sal D, fri entré

Tre lördagseftermiddagar under hösten kastar sig Trio X ut i nya och helt annorlunda samspelsäventyr tillsammans med okända gäster i Uppsala Konsert & Kongress restaurang i Sal D.

Den första konserten i serien, lördag 2 oktober, blev en stor succé. Trio X hemliga gäst var cellisten Svante Henryson som i sin tur hade med sig en egen hemlig gäst, gitarristen David Stackenäs. En annan hemlig gäst var Mikael Samuelson som hade med sig dottern Mikaela. De spelade tillsammans med Trio X vilket resulterade i omdömet fyra kajor (av fem) i UNT 3 oktober.

Det som verkligen kittlar är att de artister vi bjuder in också har med sig en gäst som är hemlig för oss, säger Lennart Simonsson, pianist i Trio X. Även om inget avslöjas före konserterna kommer gästerna att vara kända artister med förmåga att underhålla. Eftersom några gäster är hemliga även för Trio X, blir alla tvungna att ge sig ut i det okända och dras med i det som uppstår mellan dem själva och de inbjudna hemliga gästerna.

– Det här blir spontana möten och musikaliska happenings där vi kommer att skjuta från höften, men vi garanterar att det kommer att vara både pricksäkert och på hög artistisk nivå, lovar Lennart Simonsson.

Medverkande: Lennart Simonsson, piano, Per V Johansson, bas, Joakim Ekberg, trummor. Och hemliga gäster.

Om Carte Blanche 30 oktober

Arrangörer: Uppsala Konsert & Kongress i samarbete med Musik i Uppland

Kontakt: Producent Stefan Holmström, stefan.holmstrom@ukk.se, 018-727 90 31, Uppsala Konsert & Kongress eller producent/biträdande musikchef Gabriel Lindborg, gl@miu.se, 018-17 19 38, Musik i Uppland.

Uppsala Konsert & Kongress är en arena för kulturlivet och en mötesplats för företag och organisationer. Här arrangeras konserter med all slags musik och publika arrangemang samt möten, internationella kongresser, events och banketter. I de olika konsertsalarna framträder internationella, nationella och lokala artister inom alla musikaliska genrer. En stark ledstjärna för verksamheten är att vara välkomnande för alla med ett programutbud som präglas av mångfald och hög kvalitet.