Almi listar två UIC-bolag bland 29 starka inkubatorföretag

Almis inkubatorprogram BIG Sweden innefattar landets ledande företagsinkubatorer, däribland Uppsala Innovation Centre. Nu har Almi tagit fram listan BIG29 som visar 29 framgångsrika bolag som har utvecklats med hjälp av en företagsinkubator. Med på listan finns UICs alumnbolag ScandiDos och Halo Genomics, i dag under namnet Agilent Technologies.

Listan BIG29 består av bolag med spännande affärsidéer med stor tillväxtkraft på marknaden. Dessa bolag har skapat växande framgång och kommer att vara med i transformationen av det svenska näringslivet, enligt Almi.

ScandiDos utvecklar ett unikt mätsystem inom strålterapiområdet för behandling av cancer. Halo Genomics, i dag Agilent Technologies, utvecklar metoder för provpreparering i samband med genetiska sekvenseringsanalyser.

Hela listan - se bilaga.

Läs mer om företagsinkubatorernas resultat i Almis rapporter

Se sändningen här (startar efter ca 20 minuter)

• almi