Ny integration mellan Unifaun och Ongoing

Nu är det möjligt för alla Unifauns kunder som använder WMS-systemet Ongoing Warehouse att sköta all sin transporthantering direkt i Ongoing. Sedan tidigare finns en populär koppling till Unifaun Online men nu kan även alla som använder Unifaun Web-TA, DHL Multishipping, DSV E-services, Bring TA-connect m.fl. integrera sina system och skapa förutsättningar för en betydligt mer lätthanterlig logistikprocess.

Med en integration underlättas det dagliga arbetet genom att bokning av transporten och elektronisk information (EDI) skickas till transportören automatiskt utan manuell bearbetning i Delivery Management-systemet. Även risken för manuella fel minskar tack vare att adressuppgifter etc. överförs direkt. Genom att integrera Ongoing Warehouse med Unifauns system förenklas och effektiviseras hela bokningsförfarandet.

”Ongoing Warehouse har länge samarbetat med Unifaun för att erbjuda våra kunder en komplett webbaserad systemlösning för logistik. Nu tar vi ytterligare ett steg och erbjuder numera integration till Unifauns samtliga plattformar.” Fredrik Einarsson, VD Ongoing Warehouse

Integrationen sker via standard webservice vilket öppnar upp för en enkel och snabb implementation. Bland funktionerna finns bokning/order och utskrift av fraktdokument som allt kan göras direkt via administrationspanelen i Ongoing. Integrationen har stöd för de transportörer som Unifaun har i sitt transportörsbibliotek. Det innefattar bland annat PostNord, DHL, Bring, DB Schenker och över 150 andra transportörer.

”Vi är mycket glada över det utökade samarbetet med Ongoing Warehouse och att nu kunna erbjuda alla våra gemensamma kunder ett sätt att förenkla sin logistikhantering, spara tid och bli mer konkurrenskraftiga.” Erik Åslund, Key Account Manager, Unifaun

För mer information besök Ongoings hemsida här!

KONTAKT:

Ongoing Warehouse: Fredrik Einarsson, +46 317 675 450, fredrik.einarsson@ongoingwarehouse.com

Unifaun: Erik Åslund, +46 739 141 782, erik.aslund@unifaun.com

• e-handel

Unifaun har över 20 års erfarenhet av att leverera innovativa och högkvalitativa Delivery Management-system. Lösningarna används i över 76 länder och varje dag skickas över 800 000 försändelser av 100 000 olika företag genom våra system. Unifaun har 140 anställda i Sverige, Finland, Danmark, Norge och Polen.

www.unifaun.com