Ny skandinavisk direktör för strategi, marknad och kund på Trygg-Hansa/Codan

Ny skandinavisk direktör för strategi, marknad och kund på Trygg-Hansa/Codan

Phil Wilson-Brown är ny direktör för strategi, marknad och kund för RSA:s skandinaviska verksamhet, som omfattar Sverige, Danmark, Norge och Finland under varumärkena Codan och Trygg-Hansa.

Phil är 39 år och har varit tillförordnad direktör för strategi, marknad och kund sedan juli 2009. Officiellt tillträder han tjänsten den 1 mars 2011. Phil har över 15 års erfarenhet inom marknadsföring och kommunikation i Skandinavien, Storbritannien, Irland, Kanada och Australien. Phil kom till RSA 2004 som chef för externkommunikation i RSA Group.

Mike Holliday-Williams, vd för RSA:s skandinaviska verksamhet, välkomnar utnämnandet och säger:

”Jag är glad över att Phil har tackat ja till att ta den här tjänsten permanent. Phil har varit en drivande kraft bakom vår marknadsstrategi och arbetet med att förverkliga våra ambitioner inom marknadsföring. Phil har ett starkt kund- och servicefokus som bidrar till att utveckla vår verksamhet.”

I en kommentar till sin nya tjänst säger Phil:

”Jag är glad över att få fortsätta leda det skandinaviska strategi- och marknadsteamet. Det senaste året har vi tagit fram framgångsrika kampanjer som har bidragit till att kunder i allt större utsträckning föredrar våra varumärken, ökat trafiken på våra webbsidor samt antalet inkommande samtal och, viktigast av allt, fungerat som stöd för utvecklingen av nya affärer. Vårt framtida fokus är att fortsätta att förse våra kunder med produkter och service av hög kvalitet för att skapa god tillväxt och lojala kunder. Med det starka team som vi har är jag säker på att vi kommer att lyckas.”

Phil kommer att flytta från London till Stockholm med sin familj bestående av fru och tre barn.

Malou Sjörin
Nordisk chef externkommunikation, Trygg-Hansa/Codan
+46 7016 82032
malou.sjorin@trygghansa.se

Mads Houe
Presschef, Codan Forsikring A/S
mdq@codan.dk

Om RSA
Med sin 300 år långa historia är RSA en av världens ledande multinationella börsnoterade försäkringskoncerner. Koncernen tecknar försäkringar i över 130 länder och bedriver omfattande verksamhet i Storbritannien, Skandinavien, Kanada, Irland, Asien och Mellanöstern, Latinamerika samt Central- och Östeuropa. Huvudinriktningen är sakförsäkringar och man har kring 23 000 medarbetare. År 2009 uppgick de samlade premieintäkterna till 6,7 miljarder brittiska pund.

Om Codan
Codan är Danmarks tredje största försäkringsbolag som försäkrar omkring 340 000 hushåll och 50 000 företag. Försäkringskoncernen Codan ägs i sin helhet av RSA Insurance Group. www.codan.dk.

Om Trygg-Hansa:
Trygg-Hansa är ett av Sveriges största sakförsäkringsbolag med ca 2 000 medarbetare. Företaget är ett helägt dotterbolag till RSA Insurance Group. Trygg-Hansa erbjuder både företagsförsäkringar och privatförsäkringar och är marknadsledande inom barnförsäkringar.

Om Trygg-Hansa: