McDonald’s väljer 3

Svenska McDonald’s väljer 3 som leverantör av mobila telefoni- och datatjänster eftersom 3 verkligen kan möta ett modernt, rikstäckande företags mobila behov. Affären med McDonald’s omfattar initialt 550 användare och ett attraktivt personalerbjudande kallat McFriends. McDonald’s är Sveriges största restaurangkedja med 230 restauranger runt om i landet och cirka 12 000 anställda. McDonald’s söker kontinuerligt nya sätt att arbeta och affären med 3 öppnar nya kommunikationsmöjligheter, såväl internt som externt. Hos 3 finns tjänster för mobilt bredband, mobil e-post (i mobil och på webb), snabbmeddelanden – SMS och MMS. – Vi väljer 3 eftersom det är en modern innovativ operatör som är rätt i tiden med bland annat ett starkt fokus på kundernas intressen och behov. 3 lyckas kombinera nytta med nöje utifrån en värde bas som verkligen ger värde för pengarna, säger Raymond Mankowitz, kommunikationsdirektör på McDonald’s. Vi kommer att utveckla nya mobila informationskanaler till våra medarbetare där vi till exempel kan visa reklamfilmer och kampanjer direkt i mobilen. Våra närmare 12 000 medarbetare får möjlighet att teckna abonnemanget McFriends där de kommer att erbjudas olika tjänster, som te x att tanka ned musik. – Det är fantastiskt spännande att få McDonald’s som kund och det visar samtidigt att vi har den styrka som krävs för att möta ett stort, rikstäckande företags behov, säger Jens Kofoed Hansen, chef för företagsförsäljning på 3. Viktigt i den här affären var nya mobila tjänster, vår kundtjänst och vår täckning. Vi ser dessutom möjligheter att i samarbete med McDonald’s hitta nya utvecklingsområden som stärker deras konkurrenskraft som ledande restaurangkedja. I affären ingår även ett erbjudande där de anställda för möjlighet att teckna ett attraktivt privat abonnemang, kallat McFriends. Affären med McDonald’s görs i samarbete med Dataphone som levererar de fasta telefonitjänsterna. För mer information kontakta James Kan, Key Account Manager på 3 Mobil: +46 (0)735-33 08 88 James.kan@tre.se Raymond Mankowitz, kommunikationsdirektör, Svenska McDonald’s, Tel +46 703 54 85 03 raymond.mankowitz@mcd.se.com Jens Kofoed Hansen, ansvarig 3Business Mobil: +46 (0)735-33 79 31 E-post: jens.kofoed.hansen@tre.se Erik Hörnfeldt, Information & PR Mobil: +46 (0)735-33 74 04 E-post: erik.hornfeldt@tre.se Fakta om 3 Mobila mediebolaget 3 var först att erbjuda 3G-tjänster i Sverige och i Danmark. I Skandinavien ägs 3 av Hutchison Whampoa (60%) och Investor AB (40%). Båda företagen har stora internationella nätverk och besitter världsledande industriell och teknologisk erfarenhet. Genom Hutchison Whampoa är 3 världsledande inom mobil videokommunikation med 3G-licenser i Australien, Danmark, Hongkong, Irland, Israel, Italien, Norge, Storbritannien, Sverige och Österrike. Välkommen att besöka oss på www.tre.se