3 sponsrar Fashion Week by Berns 2010

I veckan tecknade 3 och Fashion Week by Berns ett sponsoravtal för vårens modevecka.
3 kommer att vara en samarbetspartner och kommer främst att synas med sina produkter från Sony Ericsson under modeveckan.

Fashion Week i Stockholm är norra Europas viktigaste modehändelse och har på senare år utvecklats sig till ett event som engagerar hela den svenska modebranschen.

– Att gå in i ett samarbete med den svenska modeindustrin är något som känns både kul och klockrent, eftersom mobilen idag är en av de viktigaste accessoarerna. Teknikprylar idag följer ofta samma trend som modet och att då samarbeta med Fashion Week by Berns ger oss möjligheten att få ta del av kommande säsongers trender. Ett samarbete med svenska designers ger oss möjligheten att utveckla både mobilen och tjänsterna i rätt rikting, säger Gina Azaric, marknadschef för konsument på 3.

Fashion Week by Berns äger rum under första veckan i februari nästa år. Intresset för att delta har ökat kraftigt sedan föregående säsong och den kommande veckan väntas locka flertalet av de stora svenska varumärkena.

Om Fashion Week by Berns

Den nionde upplagan av Fashion Week by Berns kommer återigen att kunna presentera ett fullspäckat schema, där flera av Sveriges största varumärken finns representerade. I dagsläget är totalt 17 varumärken klara för veckan, bland dessa Acne, Carin Wester, Cheap Monday, Hope, Whyred, Filippa K och Dagmar. Utöver de svenska varumärkena, finns även intresse från danska, isländska och finska varumärken att visa under veckan

Mobilbilder:
Nedladdningsbara bilder på våra mobiler finns på http://www.flickr.com/photos/3bilder/ eller
www.tre.se/marknadsmaterial Användarnamn: press Lösenord: press

Kontaktpersoner på 3
Gina Azaric
Mobilnr: +46 (0)735-337168
Mail: gina.azaric@tre.se

Anna Larsen
Mobilnr:+46 (0)735-337072
Mail: anna.larsen@tre.se

3-gruppen är världens ledande operatör av 3G och Mobilt Bredband med drygt 25 miljoner kunder i tio länder. I Sverige och Danmark är 3 ett joint venture mellan Hong Kong-baserade Hutchison-Whampoa Limited (60%) och Investor AB (40 %). 3 Skandinavien har även en licens att driva 3G-nät i Norge. För mer information, gå till www.tre.se.