3 levererar mobiler och presenterar sommarerbjudande

Idag lanseras 3s sommarerbjudande som ger kunden möjlighet att välja hur hon eller han betalar för 3mobilen. 3 förenklar också för kunden genom att inkludera ett antal minuter till andra mobiloperatörer i paketen. Välj paket beroende på hur mycket du ringer och hur du vill betala för 3mobilen. För 349 kr/månad ingår 400 min. röstsamtal till fasta nätet och inom 3s nät, 50 min. röstsamtal till andra operatörer, 50 st MoViklipp (MMS), 50 st SMS, 50 min MoVi-samtal (videosamtal),100 st E-post och innehållstjänster på 3 för 100 kr. Köper kunden två mobiler på en gång ingår tjänstepaket ovan i två månader per mobil. 3mobilen kostar 4495 kr. Kunden kan välja att betala 1995 kr för 3mobilen. Då kostar ovanstående tjänstepaket 499 kr/månad i 12 månader*. Kunden kan också välja att inte betala något för mobilen direkt, då kostar ovanstående inklusive mobil 599 kr/månad i 18 månader*. Kunder som ringer mer kan välja ett alternativ där 1150 min till fasta nätet och 3s nät samt 100 min till andra mobiloperatörer ingår för 679 kr per månad. - Det är glädjande att nu leverera videomobiler till våra kunder, så att de kan börja uppleva mobil video genom att ringa MoVi (videosamtal) och andra videotjänster, säger Fredrik Landahl, marknadschef på 3. Med vårt erbjudande kan den flitige användaren dra fördel av att 3G är ett mer effektivt nät för tal, data och videotjänster. *Erbjudandet gäller fram till den 31 augusti. Efter 12 respektive 18 månader kostar paketen 349 kr/månad. Röstsamtal till andra mobiloperatörer 0 kr upp till 50 min därefter 2:50/min vardagar 07-19, 1:25/min kvällar 19-07 och helger. Fredrik Landahl, marknadschef, 3: 0735 33 7098, fredrik.landahl@tre.se Niclas Lilja, informationschef, 3: 0735 33 7090, niclas.lilja@tre.se