3 lanserar som det ledande företaget inom mobil videokommunikation

Med 3s introduktion av mobil video får vi ett nytt sätt att nå varandra. Du kan se, känna och uppleva mer genom mobilen vilket gör att mobil kommunikation närmar sig vanlig kommunikation. Du kan i mobilen förmedla ansiktsuttryck och gester utöver vanligt tal.

3s tjänster baseras på mobil videokommunikation, avancerade telekomtjänster och nationell täckning av tal.

Idag börjar vi ta beställningar hos de första återförsäljarna i vårt distributionsnätverk samt i våra flaggskeppsbutiker på Stureplan i Stockholm, Kungsportsplatsen i Göteborg och Hamngatan i Malmö.

- Mobil videokommunikation öppnar nya möjligheter för att berika kommunikationen för våra kunder. Vi har börjat utveckla användandet på alla möjliga områden från barnsjukvård till sport och arbetsliv, säger Chris Bannister VD på 3. Vi är först med att erbjuda mobil video och vi kommer att följas av andra. Människor kan idag göra ett videosamtal (MoVi) lika självklart som man den senaste decenniet gjort röstsamtal."

Idag inleder vi också marknadsföringskampanjer baserade på utomhusreklam, TV, internet, nyhetsmedia, magasin och genom olika aktiviteter för att möta konsumenter.

- Vi erbjuder nu mobil videokommunikation och andra tjänster för den flitiga användaren av mobil kommunikation. Genom vårt erbjudande blir du först med mobil video och får attraktiva priser på röstsamtal genom att välja det paket som motsvarar ditt mobila användande idag, säger Fredrik Landahl, marknadschef på 3. Därigenom får du mer för pengarna.

3 erbjuder dig en mängd videotjänster i mobilen. 3mobiler har två kameror så att du kan se den du talar med eller visa det ni talar om. Du kan också använda den som mobilt höghastighetsmodem.

Kunder som beställer sin mobil före den 10 juni får NEC e606 för SEK 3500 kr (ord. 5695 kr) och NEC 808 för 4400 kr (ord. Pris 6559 kr). Mobilen kan avhämtas inom 31 arbetsdagar från beställning.

Kunder kan välja mellan det Blå eller det Gröna paketet beroende på behov och nuvarande användning. Dessutom kan man lägga till det Röda paketet som ger mer MoVi (video). Väljer du det Röda paketet får du samtidigt en månadsrabatt under 24 månader som motsvarar 3mobilens värde (5695 kr dvs 238 kr per månad).

Dessutom finns inget krav på bindningstid.

För det Blå och det Röda paketet, är priset 349kr per månad, inkl 450 minuter samtalstid (i 3s nät och fasta nätet), 50 MoVi clips (via MMS), 50 SMS, 50 minuter av MoVi-samtal, 100 e-brev och 100 kr innehållstjänster.

För det Gröna och det Röda paketet är priset 679 kr per månad: inkl 1250 minuter samtalstid (i 3s nät och det fasta nätet), 100 MoVi clips (via MMS), 100 SMS, 50 minuter MoVi-samtal, 100 e-brev och 100 kr innehållstjänster.

Konsumenter erbjuds att avbetala sin mobil över 24 månader.

3s täckning består av två olika serviceområden. Det snabbt växande nätet för videotjänster, samt nationell täckning av röst-och texttjänster. Internationellt finns avtal med cirka 300 operatörer i cirka 100 länder.

För mer information om erbjudandet, mobilerna, 3s innehåll med mera hänvisas till tre.se.

Fredrik Landahl marknadschef, 3: 0735 33 7098fredrik.landahl@tre.se

Niclas Lilja informationschef, 3: 0735 33 7090niclas.lilja@tre.se

Om 3:

3 är först med att erbjuda mobil videokommunikation i Sverige. I Sverige och Danmark ägs 3 av Hutchison Whampoa (60%) och Investor AB (40%). Båda företagen har stora internationella nätverk och besitter världsledande industriell och teknologisk erfarenhet. Genom Hutchison Whampoa är 3 världsledande inom mobil videokommunikation med 3G-licenser i Australien, Danmark, Hongkong, Irland, Israel, Italien, Storbritannien, Sverige och Österrike. Besök oss gärna på www.tre.se.