Pressinbjudan - frukost om piratkopiering av möbler 121101. Vad händer och vad gäller?

Datum och tid:                2012-11-01, kl 08:15 – 09:00
Plats:                              Svenskt Näringsliv, Södra Hamngatan 53, Göteborg (ring på porttelefonen).

Den 1 november samlas den svenska möbelbranschen i Göteborg för en utbildning i immaterialrätt.
Det innebär andra nationella kurstillfället av totalt tre.
Några av Sveriges mest namnkunniga möbelproducenter - Johan Lindau, vd Blå Station, Peter Jiseborn, vd Swedese och Lars Bülow, Brand and Design director Lammhults Design Group - berättar om hur kopieringen av möbler blivit ett reellt problem och hur branschen påverkas. De pratar också om drivkraften till att utveckla nya produkter och formgivning. Advokat Eva Blum, Advokatfirman Lindahl, talar om de olika immaterialrättsliga rättigheterna och hur man kan skydda möbler samt de rättsliga konsekvenserna av att tillverka och handla med kopior. Medverkar gör också Markus Dahlberg, PRV.

Utbildningen är grundläggande immaterialrätt och vänder sig till personer verksamma i möbelindustrin, såväl i handel- som producentled samt arkitekter och inredare.

Välkommen till pressfrukost kl 8:15 – 09:00. Vid pressträffen medverkar föredragshållarna och de ger en aktuell bild av problemet med piratkopiering av möbler för såväl branschen som för sina egna företag, samt en sammanfattning av dagens kursinnehåll.

Representanter från media är också välkomna att delta under hela dagskursen.

Anmäl deltagande till Elin Quist, Trä- och Möbelföretagen senast den 31 oktober, e-post elin.quist@tmf.se.

För mer information vänligen kontakta:
Cecilia Ask Engström, chef branschutveckling Trä- och Möbelföretagen
cecilia.ask.engstrom@tmf.se 070-381 72 06