Peder Bonnier, KIT och Tobias Franzén, The Amazing Society

The Amazing Society första certifierade byråpartner på innehållsplattformen KIT Story Engine

KIT har de senaste två åren flyttat fram gränserna för hur man berättar historier i sociala medier. Hemligheten bakom framgången heter Story Engine, en publiceringsplattform som mäter innehåll på ett unikt sätt. The Amazing Society med sitt ursprung inom digitala och sociala medier är först ut att bli certifierad byråpartner.

På plattformen datasätts och beskrivs allt innehåll på ett unikt sätt. Eftersom hela innehållsprocessen, från idé och distribution, dessutom är samlad på plattformen kan Story Engine med hög precision förutspå hur varje enskild historia bör berättas i sociala medier.

– För att kunna nå fram i bruset i dag är det avgörande för både publicister och marknadsförare att förstå varför en historia fungerar och här är Story Engine ett oslagbart verktyg. Vi kan med stor träffsäkerhet förutspå hur historier ska berättas för att driva konverteringar, genomläsningar eller andra nyckeltal man vill fokusera på, säger Peder Bonnier, vd på KIT.

– För oss är det naturligt att utgå från en dramaturgi som fungerar i sociala kanaler och vi har mycket gemensamt med KIT vad gäller att bygga innehåll och kampanjer baserat på datadrivna insikter. Därför ska det bli extra spännande att se hur kombinationen av systemets insikter och den kreativa höjd och analytiska förmåga vår egen personal besitter kan öka effektiviteten och lyfta våra kunders kommunikation ytterligare, säger Tobias Franzén, VD på The Amazing Society.

– Innehållet är avgörande på sociala medier, både för effekt och distributionskostnad, och det känns därför förstås otroligt roligt att en så driven och innehållsmedveten aktör väljer att jobba med Story Engine. Den data vi samlar är i en klass för sig och Story Engine presenterar insikter samt hanterar arbetsflöde och rapportering på ett sätt som vi anser vara helt världsunikt, säger Peder Bonnier.

För mer information, kontakta:
Peder Bonnier, KIT, peder.bonnier@kit.se, +46 70 590 63 45
Tobias Franzén, The Amazing Society, tobias.franzen@tas.se, +46 70-797 34 58