​Teracom Boxer Group tecknar telefoni- och växelavtal med Telavox

​Teracom Boxer Group tecknar telefoni- och växelavtal med Telavox

Teracom Boxer Group har tecknat ett telefoni- och växelavtal med it- och telekomoperatören Telavox, ett Malmöbaserat tillväxtföretag som Red Herring har placerat på topp-hundralistan över Europas ledande teknikbolag. Avtalet gäller växel, mobil och fast telefoni. För Telavox är avtalet ett viktigt strategiskt steg i satsningen på enterprisemarknaden.

Avtalet sträcker sig över tre år och gäller Teracom Boxer Sverige, som erbjuder tv, radio och nättjänster till svenska folket. Telavox blir Teracom Boxer Sveriges primära leverantör av telefoni- och växeltjänster. Teracom Boxer Group har idag ca 700 anställda.

Ett strategiskt viktigt avtal
Telavox startade 2002 och har idag över 160 anställda och 250 000 användare. I våras blev bolaget utsett till ett av de 100 ledande teknikbolagen i Europa. Telavox finns idag i både Sverige och Danmark och kommer inom kort etablera sig både i Norge och Finland.

- Det var en tuff upphandling med flera starka konkurrenter. Vi är mycket stolta över det här förtroendet. Det är självklart en fjäder i hatten att Teracom Boxer Group, ett teknik- och infrastrukturbolag i framkant som driftar viktiga samhällsfunktioner, väljer oss. Det är ett bevis på att Telavox är konkurrenskraftig inom storkundssegmentet, menar Viktor Karlsson, VD Telavox.

Driftsättningen är planerad till maj 2016.

För mer information, vänligen kontakta:
Viktor Karlsson, VD Telavox: +46 (0) 40 622 00 11
viktor.karlsson@telavox.se

Marcus Hartmann, Presschef Teracom Boxer Group: +46 (0) 703-10 17 63
marcus.hartmann@teracomboxer.com

Om Telavox
Telavox är ett snabbväxande it-bolag som revolutionerar sättet företag kommunicerar på genom en superenkel telefoni- och växeltjänst i modernt format. Företaget har ca 160 anställda och mer än 250 000 användare. Telavox är idag etablerade i Sverige och Danmark och kommer inom kort även finnas i Norge och Finland. Bolaget grundades 2002 som en av Sveriges första IP telefoni-leverantörer. Telavox har expanderat kraftigt och har under de senaste sex åren utsetts till både Gasellföretag och Superföretag. 2015 utsåg Red Herring Telavox till ett av de 100 ledande startup företagen i Europa. Omsättningen för 2015 uppgick till 333 MSEK.

Om Teracom Boxer Group
Teracom Boxer Group består av Teracom och Boxer, i Sverige och Danmark. Teracom AB sänder ut radio och tv, samt erbjuder robusta och moderna kommunikationslösningar till företag och organisationer. Boxer levererar TV, bredband och telefoni på kundens villkor. Genom marknätet, tv via fiber och appen Boxer Play ger vi dig frihet att titta på tv i princip var som helst i hela Sverige, oavsett om du är hemma, på resa eller i sommarstugan. Koncernenska vara ett självklart nav i framtidens kommunikationssamhälle. På så sätt är Teracom Boxer Group med och bidrar till ett fritt och tryggt samhälle där alla har tillgång till kommunikation, underhållning och information när man vill och behöver – oavsett. Mer information hittar du på www.teracomboxergroup.se.

Telavox – Framtidens telefoni
Telavox är ledande leverantör av telefoni och växeltjänster till svenska företag.