Telavox, Facebook, Kry och Mobiento i paneldebatt under Åre Business Forum i april 2018

Telavox i paneldebatt med Facebook och Kry under Åre business forum

Vilka konsekvenser uppstår när teknik utmanar sättet att driva företag på? Det ska fyra av Sveriges mest spännande tech-bolag svara på under en paneldebatt under Åre Business Forum, Nordens motsvarighet till Davos.

När mjukvarubolag lyckas minska eller ta bort traditionella kostnader förändras spelreglerna för konkurrens mellan företag. Martin Ingemansson, Nordenchef Facebook, Viktor Karlsson, VD Telavox, Livia Holm, Sverigechef Kry och Fredrik Oscarsson, VD Mobiento. Alla deltar i debatten och har olika perspektiv på den snabba digitala förändring som sker just nu. Bland annat har Kry bidragit till en ny upplevelse vid läkarbesök och Telavox hjälper bolag med självadministrerande telefoni- och växeltjänster.

- När onlinebutiker kom sattes konkurrensen i gungning eftersom distributionskostnaderna minskade rejält. När vi och andra mjukvarubolag byggde in crowdsourcing ökade tillgången och tillgängligheten vilket påverkade konkurrensen, menar Livia Holm, Sverigechef på Kry.

Idag finns techbolag i princip i varje bransch med nya och innovativa lösningar på hur man sänker kostnaderna. De senaste fem till tio åren har fokus legat på att förfina användarvänligheten för att förenkla för användaren att fixa saker på egen hand.

- Den snabba och positiva utvecklingen av användarvänligheten och användarupplevelsen, innebär att kunderna kan signa upp och administrera mycket själva idag på ett superenkelt sätt. Det finns liksom ingen anledning att betala mer för tjänster eller teknisk support som man inte behöver, säger Viktor Karlsson VD på it- och telekombolaget Telavox.

Fakta Åre Business Forum: Den 11-13 april 2018 arrangeras Åre Business Forum för 9: e året i rad. Den 12 april kommer bolagen diskutera kring utmaningar och möjligheter med ny teknik och inspirera med visioner om framtidens digitala utveckling.

För mer information kontakta:

Monica Linderoth, Marknadschef på Telavox, +46406200036, monica.linderoth@telavox.se