Telavox expanderar och öppnar kontor i Norge

Telavox expanderar och öppnar kontor i Norge

It- och telekombolaget Telavox från Malmö som vunnit Gasell-priset sex gånger om och som finns med på Deloittes lista över Europas snabbast växande teknologiföretag expanderar och öppnar tre kontor i Norge. I och med etableringen i Norge blir Telavox telefoni- och växeltjänst Flow en skandinavisk kommunikationslösning.

Den snabba expansionen för Telavox fortsätter, under de senaste åren har omsättningen ökat med i snitt 45 procent per år. Idag omsätter Telavox 333 miljoner kronor och har cirka 160 anställda. Under hösten 2015 öppnade Telavox kontor i Danmark och nu står alltså Norge på tur.

- Efter en lyckad lansering i Danmark kör vi nu igång i Norge. Vi hoppas att våra norska användare kommer uppskatta en växeltjänst som är lika enkel som moderna it-tjänster. Det känns också fantastiskt kul att kunna erbjuda våra kunder en enhetlig skandinavisk kommunikationstjänst. Bolag med kontor i Sverige, Danmark och Norge kan för första gången enkelt använda samma tjänst för telefoni, växel och chatt, menar Viktor Karlsson VD på Telavox.

Telavox etablerades 2002 som en av Sveriges första leverantörer av IP-telefoni. Företagets senaste satsning är telefoni- och växeltjänsten Flow.

- Växeltelefoni har alltid varit onödigt svårt. Det som fick mig att tacka ja till det här uppdraget var att Telavox vill ändra på det med tjänsten Flow. Kunder laddar ner en app och får en outstanding växeltjänst gratis. Våra användare kan sedan enkelt skala upp efter eget behov. Med Flow kan du kommunicera och samarbeta med kollegor och kunder på ett enkelt och flexibelt sätt och det leder till fler affärer. Vi har redan signat våra första kunder vilket är superroligt. Vi börjar med att öppna kontor i Oslo, Bergen och Trondheim och räknar med att vara en etablerad aktör i slutet av året, berättar Thomas Nordholm landschef på Telavox i Norge.

Verksamheten i Norge har varit igång ett par månader men kontoret i Oslo invigs officiellt den 1 mars. Därefter öppnar kontoren i Bergen och Trondheim. Efter Norgelanseringen är Telavox plan att fortsätta expansionen till Finland, Holland och England.

För mer information, vänligen kontakta:
Viktor Karlsson, VD Telavox: +46 (0) 40 622 00 11
viktor.karlsson@telavox.se