Nyhetsbrev Göteborg Horse Show Special 2 2007

Nyhetsbrev Göteborg Horse Show Special 2 2007 Anmälningarna till världscuperna under Göteborg Horse Show trillar in och startfälten tar form. I samma takt som deltagarlistorna blir klara går pressinformation ut och tickar in i era e-postlådor. Det blir en hel del och för att underlätta har vi samlat alla pressmeddelanden i en mapp på vår hemsida http://www2.ridsport.se/t2.aspx?p=705267 Deltagarlistor med mediaguider hittar du här: FEI World Cup Jumping, hoppning http://www2.ridsport.se/t2.aspx?p=702594&x=1&a=903596 FEI World Cup Dressage, dressyr http://www2.ridsport.se/t2.aspx?p=702594&x=1&a=903598 FEI World Cup Driving, fyrspannskörning http://www2.ridsport.se/t2.aspx?p=702594&x=1&a=903600 Förutom de tre världscupklasserna blir det finaler i Young Rider Krafft Cup, Morgondagens Vinnare och GP Ponnyn där vi får se våra ungdomsryttare från ponny till young rider tävla. Mer om evenemanget hittar du här HÄR och på evenemangets hemsida där det finns ett komplett tidsprogram. Praktisk information till ackrediterad media kommer inom kort. Har du missat att ackreditera dig; kontakta Mayvor Thorin mayvor.thorin@gotevent.se Välkommen till presskonferens inför Göteborg Horse Show Tid: Onsdag 21 februari 13:00 Plats: Presscenter Göteborg Horse Show, sektion S Scandinavium, ingång via stora entrén Välkommen på en tur bakom kulisserna innan Scandinavium slår upp portarna för vårens stora hästfest. Det blir 3 x världscup, hoppning, dressyr och fyrspannskörning, under fyra intensiva dagar. Världscupens hoppning och dressyr har dragit ett startfält i toppklass som kommer till Scandinavium och Göteborg Horse Show. Fyrspannen har final i sin världscup och det blir en fartfylld uppgörelse med sex av världens bästa kuskar. Du får höra lite om hur maskineriet bakom Göteborg Horse Show fungerar och träffa några av toppryttarna innan det är dags att titta in bakom kulisserna. Vi tar en rundtur genom stallar och arenan. Komplett tidsprogram finns på www.goteborghorseshow.com Intresseanmälan senast tisdag 20 februari till Mayvor Thorin eller Lotta Amnestål Pressansvariga Göteborg Horse Show 22-25 februari Mayvor Thorin, 0705-82 84 20 mayvor.thorin@gotevent.se Lotta Amnestål 0709-79 56 35 lotta.amnestal@ridsport.se Vi syns i Scandinavium!