Solid Försäkringar inleder samarbete med Granngården

Granngårdens kunder får nu en kostnadsfri försäkring i tre månader när de köper en trädgårdsmaskin.

Solid Försäkringar stärker nu positionen på den svenska marknaden inom produktförsäkringar tillsammans med Granngården. Samarbetet innebär att Granngårdens kunder får ett starkt skydd när de köper en trädgårdsmaskin.

Kunder som köper en trädgårdsmaskin mellan 1 000 kr – 40 000 kr hos Granngården får nu en kostnadsfri produktförsäkring i tre månader som ger dem ett tryggare köp. Denna ersätter funktions- och otursskador, har inget åldersavdrag och ingen självrisk. Kunden kan sedan förlänga försäkringen eller välja att teckna försäkringen direkt i 12 månader i butik.

Vi vill ge våra kunder en god service när de handlar hos oss. Försäkringen ger kunden ett extra mervärde som gör att de kan känna sig trygga om oturen är framme. Valet av försäkringspartner föll på Solid Försäkringar eftersom de har lång erfarenhet av produktförsäkringar och erbjuder ett okrångligt upplägg som både vi, våra återförsäljare och kunden kommer att känna sig trygga med, säger Olof Fransson, Försäljningschef, Granngården.

Solid Försäkringar har rötterna i detaljhandeln och är en av de marknadsledande aktörerna inom produktförsäkringar på den svenska marknaden. I Norden erbjuder över 6 000 butiker och e-handlare Solid Försäkringars profilerade trygghetslösningar till sina kunder.

- Vi är glada över att Granngården har gett oss förtroendet att stå bakom deras produktförsäkring. Deras val är ett bevis på att vi har ett starkt erbjudande som hjälper dem att stärka sina kundrelationer. Vi ökar våra marknadsandelar och har fått ytterligare ett kvitto på vi erbjuder en konkurrenskraftig försäkring på ett okrångligt sätt, säger Helen Hedvind Persson, New Business Sales, Solid Försäkringar.

Granngården är en riksomfattande butikskedja med 108 butiker runt om i Sverige som är det naturliga valet för alla som älskar djur och att odla. Under ett och samma tak hittar djur- och trädgårdsintresserade eller villaägare ett brett sortiment. Rötterna finns i det svenska lantbruket vilket ger en unik kompetens inom växtodling och djurhållning.

Mer information:

Helen Hedvind Persson, New Business Sales, Solid Försäkringar, 0733-97 4113,

helen.hedvindpersson@solidab.se

Olof Fransson, Försäljningschef, Granngården, 040-31 32 67, olof.fransson@granngarden.se