SkiStar Sälen: Ny downhilled i Sälen Bike Park

SkiStar Sälen: Ny downhilled i Sälen Bike Park

På fredag öppnar Sälen Bike Park för helgcykling och håller därefter öppet dagligen från och med 20 juni. Under sommaren blir det bland annat cykling för de allra minsta med Crescent Kidz Cykelland på snötorget. För downhillfantasterna kommer en ny röd led stå klar i juli samtidigt som alla befintliga leder är i bättre shape än någonsin.

Sommaren i Sälen har mycket att erbjuda med vandring,bad, skate, golf och framför allt cykling i och omkring Gustavbacken i Lindvallen. Till helgen öppnar Sälen Bike Park för sommarsäsongen vilket innebär liftburen cykling för hela familjen.

- Det finns leder för barn och nybörjare men även för de som söker en större utmaning. I juli kommer till exempel en ny röd downhilled vara klar. Den nya leden, Herr Melin, är en maskinbyggd singeltrack med rötter, stendrops och träkonstruktioner, säger Fredrik Rydén, marknad- & eventansvarig SkiStar
Sälen

För barn upp till sju år finns Crescent Kidz Cykelland som ligger i anslutning till Snötorget och Experium. Cyklar finns att låna och det finns små gupp och koner att svänga runt.

Sälen Bike Park håller öppet fredag-söndag och därefter dagligen 20 juni – 18 augusti. Hyra av utrustning och liftpass finns på SkiStarshop.

Läs mer om Sälen Bike Park och sommaren i SälenSkiStar.com

För ytterligare information:
Fredrik Rydén, marknad- & eventansvarig SkiStar Sälen
Mail: fredrik.ryden@skistar.com
Mobil: +46 70 311 82 83

Kort om Sälen:
Sälenfjällen är norra Europas största alpina skidområde och barnens mecka. På de alpina resmålen Lindvallen, Högfjället, Tandådalen och Hundfjället finns sammanlagt 117 nedfarter och 99 liftar, varav 13 rullband. Resmålen har en tydlig familjeinriktning med många barn- och äventyrsområden, roliga parker och varierande skidåkning för såväl nybörjare som erfarna skidåkare. Upplevelsevärlden Experium i Lindvallen är ett populärt komplement till skidåkningen för att göra skidsemestern fulländad.

SkiStar AB (publ), vars B-aktier är noterade på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, äger och driver skidanläggningar på alpindestinationerna Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige samt Hemsedal och Trysil i Norge samt Hammarbybacken i Stockholm. Marknadsandelen är i Sverige 50 %, i Norge 29 % och totalt i Skandinavien 41 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Övriga verksamheter är logiförmedling, skidskola och skiduthyrning.