Jon Olssons och Jens Byggmarks vad blir superevent i Åre

Jon Olssons och Jens Byggmarks vad blir superevent i Åre

JOI flyttar fram en vecka och slås ihop med Vattenfall Alpine Challange by Olsson & Byggmark. Det personliga vadet antar nya dimensioner och tillsammans utmanar nu Jon Olsson och Jens Byggmark den alpina världseliten.

-  Jag och Jens visar att vi tar vårt vad på allvar och utmanar nu den alpina världseliten tillsammans. Genom att slå ihop JOI med Alpine Challange skapar vi ett helt galet event med både världseliten från den alpina sidan och världens grymmaste extremåkare, säger Jon Olsson.

Det populära eventet JOI byter alltså datum till den 22-23 april samtidigt som vi stolt presenterar Vattenfall Alpine Challange by Olsson & Byggmark. För några år sedan slog Jon Olsson vad med alpina esset Jens Byggmark om att knipa en plats i alpina landslaget till OS 2014. Och i linje med sin egen karriär expanderar nu Jon även sitt populära event.

JOI-upplägget blir det samma som tidigare, med ett grymmare hopp än någonsin. Samtidigt lovar Jon ännu fler adrenalinkickar i den unika Vattenfall Alpine Challange som kommer pusha åkarna i en stenhård parallellslalom. Allt detta på nytt datum, men på samma plats – Åre, så klart.

För mer information surfa in på http://www.skistar.com/sv/Are/Event/
eller kontakta Olivia Rehn, telefon: +46 70 360 02 04

För information gällande Skistar Åre:

Helena Engelbrecht, vik. PR & Informationsansvarig SkiStar Åre

E-post: helena.engelbrecht@skistar.com

Kort om Åre:
Åre är Skandinaviens alpina huvudstad med en internationell atmosfär. Tåget stannar mitt i byn och inom en dryg timmes bilresa finns två internationella flygplatser. Åre stod 2007 värd för de alpina världsmästerskapen vilket säger det mesta om utförsåkningen. I Åre finner man, förutom härlig skidåkning, en mängd restauranger med kulinariska upplevelser, ett stort aktivitetsutbud och shopping som man inte förväntar sig att hitta i en by. Åre håller toppklass och är en mycket välbesökt skidort, säsongen 09/10 hade man i Åre 1 060 422 skiddagar.

SkiStar AB (publ), vars B-aktier är noterade på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, äger och driver skidanläggningar på alpindestinationerna Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige samt Hemsedal och Trysil i Norge. Marknadsandelen är i Sverige 50%, i Norge 29% och totalt i Skandinavien 41%. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Övriga verksamheter är logiförmedling, skidskola och skiduthyrning.