Restauratören blir Besöksliv

Besöksliv kommer att berätta om allt det goda som möter gästen i form av mat, vin, service, avkoppling och resor – precis som Restauratören har gjort. Besöksliv kommer att belysa villkoren för dem som står bakom allt detta och driva opinion för att förbättra dessa villkor – precis som Restauratören har gjort.

Besöksliv kommer att vara som Restauratören, men nu kommer tidningen äntligen att heta det den är. Besöksliv ägs av Visita, som fram till igår måndag hette Sveriges Hotell- och Restaurangföretagare.

Namnen Besöksliv och Visita lanseras på Gastronord på Stockholmsmässan den här veckan. Under veckan ger Besöksliv dessutom ut en daglig Besöksliv Special på 24 sidor.

Vi finns på mässan, i brevlådan varje fredag och på nätet hela tiden. Välkommen att besöka oss.

För mer information kontakta chefredaktör Ninni Dickson, n.dickson@besoksliv.se.

• Arbetsliv

Besöksliv finns som prenumererad papperstidning och på www.besoksliv.se. Tidningen har en upplaga på 9 000 ex (TS-kontrollerad upplaga 2011). Den riktar sig till ledande personer inom hotell-, restaurang- och besöksnäringen. Tidningen arrangerar även kocktävlingen Vassaste Kocken och mentorprogrammet Kulnet.