Expressen Magasin väljer Readly

Inredning, hälsa, mat och bilar. Nu växer utbudet ytterligare hos den digitala tidningskiosken Readly. Den här gången är det Expressen Magasins titlar som tillkommer, bland annat LEVA&BO, Min Hälsa, Mitt kök och ALLT OM BILAR.

Expressen Magasin adderar sju titlar till Readlys sortiment - LEVA&BO, Leva & Bo på landet, ALLT OM BILAR, Min Hälsa, Allt om LCHF, Allt om Resor och Mitt kök.

– Det känns så klart bra att intresset för Readly är så stort. Vårt sortiment växer för varje vecka och vi får fin feedback från både förlag och läsare. Vi har snart tredubblat vårt sortiment sen lanseringen samtidigt som tillströmningen av betalande läsare ökar stadigt. En bekräftelse på att vi är rätt ute, säger Ola Grahn, Sverigechef för Readly.

Readly lanserades den 18 mars i år och var först ut på den svenska marknaden med ett brett sortiment till fast månadspris. Med Readly får du tillgång till hundratals tidskrifter direkt i läsplattan och telefonen för 99 kronor i månaden.

– Readly är en riktigt bra och användarvänlig tjänst med ett brett utbud. Vi är väldigt glada över att via Readly kunna erbjuda våra befintliga läsare en ny digital läsupplevelse och nya läsare att enkelt och billigt få prova våra tidningar, säger Johan Bergqvist, affärsutvecklingschef på Expressen Magasin.

Readly förhandlar med förlag och presenterar nya tidskrifter löpande. Inom kort kommer även bolaget att expandera till övriga Norden och USA.

För mer information, kontakta:

Ola Grahn, Sverigechef Readly Sweden AB: 070-570 69 04, ola.grahn@readly.com

Per Hellberg, vd Readly International AB, 070-910 74 10, per.hellberg@readly.com

Johan Bergqvist, affärsutvecklingschef Expressen Magasin, 08-738 30 00, johan.bergqvist@expressen.se

Om Readly

I Readly får läsare obegränsad tillgång till hundratals tidningar i en digital tidningskiosk. Det är gratis att prova ett nummer av varje tidskrift på Readly. För den som vill ha obegränsad tillgång kostar det 99 kronor per månad. Readly har funktioner kopplade till Facebook och du kan dela artiklar med vänner. Antalet tidskrifter och titlar växer kontinuerligt, just nu hittar du alla titlar på https://se.readly.com/sv/catalog