Rapunzel of Sweden presenterar - The Chad Wood Collection

Rapunzel of Sweden är stolta att presentera samarbetet med hollywoodstylisten Chad Wood. Tillsammans har Rapunzel och Wood tagit fram en helt ny serie löshårsfärger i tre olika löshårsmetoder.

Chad Wood är en renommerad hårstylist baserad i Hollywood. Med en bred expertis och erfarenhet av hårstyling har han gjort underverk med sin talang i mode, magasin och TV. Woods imponerande kundportfolio inkluderar celebriteter som Jessica Alba, Vanessa Hudgens och Mila Kunis och det är från kunderna som Wood funnit inspiration till den nya kollektionen med Rapunzel of Sweden.

Den nya Chad Wood-kollektionen andas nutid och framtid i en fin symbios och består av tre färger, Brown Mix, Blond Mix och Natural Brown. Chad Woods nya löshårsfärger är utvecklade till tre av de mest populära löshårsmetoderna hos Rapunzel of Sweden – Clip-on, Quick & Easy och Nail Hair.

Brown Mix är en mix med tre bruna omlottslingade nyanser. Alla nyanserna har olika bredd och får ett spegelvänt utseende underifrån. Blond Mix är en mix med två blonda omlottslingade nyanser, färgerna påminner om färg #60 Light Blonde och #18 Dark Blonde och får precis som systern Brown Mix ett spegelvänt utseende underifrån. Natural Brown är en singelfärg med naturligt brun nyans, färgen är något kallare än den populära #2 Chocolate Brown.

"I love these colors because I really feel that they are a blend of cool and classic colors that can either bump up your look or just blend nicely into your hair”, säger Chad Wood, hårstylist.

Den nya kollektionen lanseras i januari och finns till försäljning på rapunzelofsweden.se och i Rapunzels Concept Stores i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Umeå och Helsingfors.

Priser:

Clip-on set: Från 1299 kr

Quick & Easy: Från 459 kr/frp

Nail Hair: Från 369 kr/frp

För mer information eller högupplösta bilder, vänligen kontakta:

VASS PRODUCTIONS | Susanna Sjöberg | susanna@vassproductions.com | 08-796 94 44

Rapunzel of Sweden | CMO Eva Fraenkel | eva.fraenkel@rapunzel.com | 090-690 30 02