Polar inleder samarbete med Itrim

Polar inleder ett unikt samarbete med den svenska häloskedjan Itrim. Från och med 1:a januari 2017 erbjuder Itrim-kedjan dels Polars marknadsledande produkter inom träning och aktivitetsmätning, samt även coachtjänster kopplade till Polars produkter.

- Det är otroligt roligt att kunna tillkännage detta samarbete! Itrim är unikt i sitt slag genom sitt individuellt anpassade upplägg och den personliga kontakten mellan Itrim-coach/PT och medlem. Tillsammans med Polar kan vi fördjupa den relationen ytterligare, vilket kommer resultera i ännu bättre resultat för våra medlemmar, säger Anna Eliasson, programansvarig på Itrim.

Itrim har sedan starten 2003 hjälpt över 80 000 svenskar till ett lättare och friskare liv, genom skräddarsydda program som ger snabba och hållbara resultat tack vare sundare mat- och träningsvanor. Det individuella stödet från Itrim-coacher och personliga tränare är unikt i sitt slag och en viktig faktor till medlemmarnas hälsoframgångar.

Polar som är pionjär inom pulsmätning med nästan 40 års erfarenhet, erbjuder marknads-
ledande produkter inom aktivitetsmätning och träning, vilka nu även kommer att kunna köpas på Itrims center. Men det är när hälsodata från Polar kan analyseras och nyttjas av en Itrim-coach eller PT som den stora vinsten kommer för medlemmen.

- Samarbetet med Itrim är vårt första med en etablerad hälsokedja i Sverige och ger oss möjligheten att kommunicera med en ny målgrupp. Det ska bli mycket spännande att se hur våra tjänster tillsammans kan utmynna i en bättre upplevelse och resultat för kunden, säger Thomas Bylon, Account Manager på Polar Sverige.

Genom Polars app-/webbtjänst Polar Flow och dess coachfunktion, ges medlemmen möjlighet till en ökad upplevelse av stöd, även under tiden när man inte är på Itrim-centret.

- Att erbjuda stöd både digitalt och IRL öppnar upp för en mer individanpassad upplevelse för våra medlemmar. Något vi vet av erfarenhet är nyckeln till framgång, avslutar Anna Eliasson.

Läs mer om Itrim här

Kontaktpersoner
Itrim: Anna Eliasson, Programansvarig, tel: 072-708 85 88, anna.eliasson@itrim.se
Polar: Thomas Bylon, Account Manager, tel: 0708-98 79 14, thomas.bylon@polar.com

• Hälsa, sjukvård, läkemedel

Polar är pionjär inom pulsmätning, aktivitetsmätare och träningsdatorer. Med nästan 40 års erfarenhet och ett stolt arv inom innovativ fysiologisk och sportmedicinsk forskning, tillgodoser vi alla nivåer av träning genom ett brett produktsortiment som omfattar cykeldatorer, sport- och aktivitetsmätare, träningsappar och onlinetjänster. Våra prisbelönta produkter är ett förstahandsval bland konsumenter över hela världen, och säljs via 35 000 återförsäljare världen över. Polar är ett privatägt företag med huvudkontor nära Uleåborg i Finland. Företaget är verksamt i mer än 80 länder. Ytterligare information finns på polar.com.

Marianne Söderlund

Presskontakt Marknadsansvarig 08 564 616 93