Vertica erbjuder mobila lösningar baserade på PreCom och utökar produktportföljen

IT-konsultbolaget Vertica är känd som en systemintegratör med särskilt fokus på Microsoft Dynamics produktlinje och även . NET-utveckling i allmänhet. Vertica har valt PreCom som standardplattform för utveckling av mobile extensions och mobila lösningar, vilket innebär att Vertica ökar fokus på att kunna erbjuda sin kunder mobila lösningar.

Vertica är numera en PreCom Partner och tre av Verticas .NET systemutvecklare har utbildats och är numera PreCom certifierade. Utvecklarna har redan börjat utveckla mobila lösningar baserade på PreCom. Vertica har nu åtagit sig att samarbeta med PocketMobile och kan inom kort kunna erbjuda nya projekt inom Mobile Extensions till sina kunder.

Under 2008, 2009 och 2010 blev Vertica utnämnd till "IT-Gasell" (dvs. ett av Danmarks snabbast växande företag) av Børsen, den danska finanstidningen.
För mer information kontakta:

Troels Moe, Country Manager, PocketMobile Danmark
E-post troels.moe@pocketmobile.dk
Telefon +45 53 56 11 23
Webb: www.pocketmobile.se

Sune Hansen, Partner, Vertica A/S
E-post sdh@vertica.dk
Telefon +45 88 88 61 82
Webb: http://www.vertica.dk/en/

• microsoft dynamics
  • mobil
  • .net utveckling
  • precom partner
  • troels moe
  • sune hanse
  • vertica

PocketMobile Communications AB är Nordens marknadsledande plattformsleverantör för mobila mjukvarulösningar. PocketMobile har utvecklat den moduluppbyggda plattformen, PreCom som är en Mobile Enterprise Application Platform. Plattformen erbjuds till företag som vill nyttja eller utveckla mobila lösningar för intern användning eller till sina kunder. Flera större företag har valt PreCom som plattform för sina mobila lösningar: Schenker BTF, Ragn Sells, DSV, Munters, Fortum, General Electric, G4S mfl.

PocketMobile grundades år 2001 i Sverige och har kontor i Stockholm, Göteborg, Köpenhamn och Oslo. Idag ägs PocketMobile av dess tre grundare, alla verksamma i bolaget, samt Investor Growth Capital som under 2008 gjorde en investering i PocketMobile.

Läs mer om denna och andra nyheter på www.pocketmobile.se