Vem vinner prissumman på 300 000 kr i Lysekil Women’s Match? - Världens största matchracingsegling för damer är i full gång!

Phonera fortsätter sin satsning på segling och sponsrar Lysekil Women’s Match för andra gången i rad som i år äger rum mellan den 6-12 augusti i Lysekils hamn. Phonera medverkar som huvudpartner med en Phoneradesignad matchracebåt som seglas av världseliten under tävlingsveckan.

Phonera är även engagerad som utställare med en monter på eventområdet där kunder och besökare kan få information om effektiva och smarta kommunikationslösningar för företag samt delta i tävlingar. Montern är öppen mellan kl. 11.00 - 18.00 under hela evenemanget.

Lysekil Women's Match är med 300 000 SEK i prispengar världens största årligen återkommande tävling i matchracingsegling för damer, vad gäller mixen publik, publicitet och prispengar. I matchracing möts besättningarna två och två i spännande dueller som lätt kan förstås och följas av publiken. Nio av världens främsta kvinnliga matchracingbesättningar deltar i den sjunde upplagan av Lysekil Women's Match, som arrangeras av Sailnet Lysekil AB i samarbete med Lysekils SS Gullmar. Läs mer om tävlingen på http://www.lysekilwomensmatch.se/

Mattias Tönnheim

PR- & Marknadschef Phonera,

E-post: mattias.tonnheim@phonera.se

Hemsida: www.phonera.se

• lysekil
  • lysekil women's match
  • segling
  • sponsring
  • kommunikationslösningar

PHONERA AB (publ) fokuserar på två verksamheter riktade mot enbart företag och är organiserat i två affärsområden – Phonera Telefoni och Availo. Availo är ett varumärke som ägs av Phonerakoncernen. Phonera skapar lönsamhet och tillväxt genom att erbjuda kostnadseffektiva och moderna kommunikationslösningar för Telefoni, Internet och Hosting. Phonera har cirka 60 000 företagskunder och omsatte 2011 392,3 mkr. Aktien handlas på NASDAQ OMX Stockholm, Small Cap. Bolaget har verksamhet i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Oslo. Mer finansiell information finns på www.phonera.com.