Papyrus är en av 18 nya medlemmar i elitklubb

Soliditets diamantklubb består nu av 95 företag – de absolut starkaste och uthålligaste av landets 300 000 aktiebolag. Papyrus Sverige AB blev medlem i denna prestigefyllda klubb tillsammans med 18 andra bolag den 30 september.

För att bli medlem i Soliditets diamantklubb krävs att bolaget ska ha haft högsta kreditbetyg (AAA) i minst 20 år. Det är endast 1,35 procents sannolikhet att få och sedan behålla kreditbetyget AAA under 20 år.

Anna-Karin Jernberg, chef för Affärsplanering och Ekonomi på Papyrus Sverige AB gläds åt utmärkelsen och menar att Papyrus är ett stabilt företag som levererar bra resultat år efter år. Orsaken till att Papyrus är och har varit så stabilt är att vi har utvecklat nya affärsområden och breddat vår kundbas avsevärt under åren. Många tror att Papyrus främst är en pappersgrossist men vi är även Nordens ledande grossist inom förbrukningsvaror.

”Det är väldigt roligt att med Diamond Award få uppmärksamma dessa superföretag runt om i landet. För att komma med i diamantklubben räcker det inte med att växa snabbt eller redovisa hög lönsamhet under enstaka år. Detta handlar om bolag som uppvisat topprestationer under två decennier. Man kan jämföra med triatlon eller andra uthållighetsprov inom idrotten”, säger Soliditets VD Krister Jörlén i utlåtande publicerat på mynewsdesk.com/se.

Soliditet är Nordens ledande kredit- och affärsinformationsföretag och deras kreditrating är baserad på mer än 2400 bedömningskriterier.

Årets Diamantföretag

BOLANDER & SCHÖN AB

EKETS MEKANISKA AB

EKLUND & PETERSON AB

HALLSJÖ BRÄDGÅRD AB

HÄLLDE MASKINER, AB

KONE AB

KONTORSSTÄDNING AB

LINDAB VENTILATION AB

NOMINIT AB

PAPYRUS SVERIGE AB

SANDVIK NORA AB

STORA ENSO FORS AB

STORA ENSO KVARNSVEDEN AB

SECO TOOLS AB

SPM INSTRUMENT AB

TEBECO INDUSTRIPRODUKTER, AB

TRANEMO TEXTIL AB

W L GORE & ASSOCIATES SCANDINAVIA AB

Mer information:

Anna Lilja, Marknadschef Papyrus, 010-517 26 27, anna.lilja@papyrus.com, papyrus.com

Papyrus är Nordens marknadsledande grossist av papper och förbrukningsvaror. Med ett brett sortiment, pålitliga leveranser, stort miljöengagemang och välutvecklad e-handel underlättar Papyrus vardagen för företag och organisationer inom både privat och offentlig sektor. Bolaget har 310 anställda och en omsättning på 1.8 miljarder SEK. Papyrus lager finns på fem olika platser i Sverige med en sammanlagd yta av 60.000 kvm. Huvudkontoret ligger i Mölndal.