Olympus VH-410 med smart pekteknik som fångar bilden

Olympus VH-410 har inga onödiga knappar som stör designen. Istället använder du den intuitiva touchdisplayen när du tar bilder eller filmar. Enkelt och smart. Modellen finns i silver, svart, rosa och blått i prisläget 1 295 kronor.

En riktigt smart 16 megapixel kamera
Ett attraktivt yttre kombineras med smarta autofunktioner som gör det enklare än någonsin att ta bra bilder och roliga filmklipp. 5x optisk vidvinkelzoom (26-130 mm*) och 16 megapixel bildsensor. Det är en riktig kamera och med Touch Shutter och Touch AF behöver du bara peka på motivet på den 3-tum stora skärmen. Kameran fokuserar och följer motivet även om det rör sig. Exponeringen följer också automatiskt och när du vill ta bilden pekar du bara på skärmen igen.

Filma i HD och kreera magiska bilder
Lika lätt är det att filma i HD (720p). Är det full fart på ditt motiv kan du lita på kamerans dubbla bildstabilisatorer som ser till att bilderna blir skarpa. Bra att ha även när slutartiden blir lång eftersom ljuset faller. Du behöver inte ha koll på krångliga kamerainställningar utan motivprogrammen och avancerade autofunktioner hjälper dig få bra bilder i alla situationer.

Panoramafunktion, Beauty Make-up och magiska artfilter sätter en extra touch på bilderna och filmklippen. Gör tjusiga panoraman enkelt, ge kompisarna en make over, eller skapa spännande, roliga, tjusiga effekter direkt i kameran. Dela sedan dina bilder och filmer trådlöst (kompatibel med Eye-Fi-minneskort) till webben eller dator.

Olympus VH-410

Bildkvalitet

• 5x vidvinkelzoom med 26-130 mm* för närbilder och gruppbilder
  • 16 megapixel bildsensor för högupplösta bilder och film
  • Film i HD-kvalitet i 720p med ljud
  • Dubbel bildstabilisering (kombinerad mekanisk och digital bildstabilisator)

Användarvänlig

• 3 tums LCD-skärm i färg (460 000 punkter) för att bekvämt ta, granska och dela bilder
  • Touch Shutter för fokusering på motivet direkt på skärmen och bilden tas automatiskt
  • Touch AF fokuserar på och följer motivet även när motivet rör sig – peka på det direkt på skärmen
  • In-Panorama spektakulära panoramabilder
  • Ansiktsigenkänning och skuggjustering ser till att ansikten blir skarpa och rätt exponerade
  • Avancerad intelligent automatik (i-Auto) och AF Tracking håller koll på inställningar och skärpan även när motivet flyttar sig i bilden
  • Motivprogram med automatisk inställning för olika typer av motiv (exempelvis Landskap, Natt)

Kreativ och flexibel

• Magiska filter för att skapa spännande, kreativa effekter till bilderna: Punk, Pop Art, Hålkamera, Skiss, Fish Eye, Soft Focus, Sparkle (endast stillbilder), Akvarell, Reflektion, Miniatyr
  • Beauty Make-up Mode adderar roliga makeupeffekter på upp till tre personer i bilden, funktionen kan även dölja skönhetsfläckar
  • Kompatibel med Eye-Fi-minneskort för automatisk trådlös överföring av bilder till webbsida eller dator

• Stilren design i olika färger
  • Programvaran [ib] som sorterar, organiserar och visar bilder baserat på personer, platser eller händelser.
  • Kompatibel med SDHC™ och SDXC™ minneskort
  • Inbyggd blixt
  • Hjälpguide i kameran

* Motsvarande 35 mm-format.
Eye-Fi is a trademark of Eye-Fi, Inc.
SD is a trademark of SD Card Association.

Charlotte Hellström

Produktbilder finns att hämta på Olympus Pressforum: http://www.olympus.se/corporate/presscentre.htm