Offerta lanserar Säljverktyget  - automatiserar företagens säljprocess

Offerta lanserar Säljverktyget - automatiserar företagens säljprocess

Offertas storsatsning på produktutveckling har resulterat i Säljverktyget, ett digitalt hjälpmedel där företagen förenklar sin kundhantering och säljprocess. Detta innebär ett kraftfullt utbyggt erbjudande till kunderna- både vad gäller plattform och service. Parallellt har Offerta även byggt upp ett team vars enda syfte är att coacha och hjälpa nya företagskunder att bli framgångsrika med tjänsten.

Offerta är idag Sveriges största marknadsplats för enkla och trygga tjänsteköp. Varje år förmedlar de 80 000 uppdrag från konsumenter till företag verksamma inom tjänstesektorn. Nu tar marknadsplatsen nästa steg mot att förenkla vardagen för den enskilda företagaren.

Lanserar digitalt Säljverktyg

Under våren lanserade Offerta Säljverktyget som syftar till att automatisera och förenkla säljprocessen. Tjänsten innehåller totalt fem funktioner, bland annat digitala to-do-listor som talar om för företagen vad nästa steg i säljprocessen är för respektive kund.

Säljstegen är baserade på användardata från de mest framgångsrika företagen på Offertas marknadsplats.

- Vi funderade på hur vi kunde automatisera bort tidskrävande administration i säljarbetet för företagen. Eftersom vi redan hjälper dem att hitta kunder kändes det naturligt att vara med och förenkla hela processen, från start till mål, säger Niklas Hammar, produktchef på Offerta.

Framgångscoachar sina företag

För att ytterligare förenkla vardagen för sina anslutna företag har Offerta rekryterat och utvecklat ett team med Success Managers, helt dedikerade till företagens framgång. Deras enda uppgift är att utbilda och göra nya kunder framgångsrika med tjänsten. Alla nya företag som ansluter sig till marknadsplatsen blir tilldelade en personlig Success Manager, något som hittills har varit en mycket lyckad satsning.

- I och med vårt intresse för långsiktiga samarbeten och företagens personliga framgång utvecklas vår tjänst till det bättre både för konsumenter och företag. Sedan Success Teamets arbete har implementerats har användandet av tjänsten ökat och därmed också företagens framgång, säger Gedeon Zewde, chef på Offerta Success Team.

Säljverktygets fem funktioner

Säljverktyget och en personlig Success Manager erbjuds i dagsläget kostnadsfritt till alla anslutna företag hos Offerta.

För mer information, vänligen kontakta:

Niklas Hammar, produktchef på Offerta
niklas.hammar@offerta.se

Gedeon Zewde, chef på Offerta Success Team
gedeon.zewde@offerta.se

Om Offerta
Offerta.se är Sveriges största marknadsplats för säljare och köpare av tjänster. Marknadsplatsen förmedlar kontakt mellan tjänsteföretag och personer som behöver hjälp i hemmet, på kontoret eller i sin bostadsrättsförening. Alla företag som ansluter sig till Offerta.se är godkända för F-skatt, moms och måste också vara skuldfria. Kunderna kan även ta del av företagens olika certifieringar samt referenser och omdömen från tidigare användare. Offerta.se förmedlar över 80 000 uppdrag årligen.