Superlicious av Sofi Fahrman och Julia Fors

Efter framgångarna med tränings- och hälsoboken Bodylicious kommer nu Sofi Fahrman och Julia Fors med en helt ny hälsobok i samma peppande anda. Den här gången frågade de sina läsare vad de tyckte bäst om med Bodylicious och vad de skulle vilja se mer av i en ny bok. Resultatet blev en ny ännu fylligare och mer inspirerande bok – Superlicious.

I träningsdelen hittar vi nya övningar med efterfrågade fokus: löpning, den effektivaste 20-minutersträningen, de bästa övningarna för mage och rumpa och avstressande yoga. I kostdelen hittar vi goda och hälso­samma recept på bland annat juicer, mellanmål, middagar och desserter, men också topp 10-maten som får dig att må fantastiskt, bästa tipsen för att bli av med sockersuget och mycket mer. Dessutom finns ett kapitel som handlar om stresshantering och inre balans.

Både Sofi och Julia är nyblivna mammor och i bokens Mamalicious-avsnitt delar de med sig av sina bästa tips på hur man kan tänka kring mat och träning både under och efter graviditeten. Som avslutning i boken hittar vi ett riktigt bootcamp-program.

Sofi Fahrman är modejournalist och lanserade nyligen theyouway.com (där hennes blogg Sofis snapshots också finns). Hon har dessutom varit programledare för Stylisterna och Project Runway och har skrivit tre bästsäljande romaner och hälsoboken Bodylicious tillsammans med Julia Fors. Hon bor i Schweiz med sin man och dotter. Julia Fors är kostrådgivare och hälsojournalist och föreläser dessutom om kost och wellness. Julia bor i Göteborg med sin man och dotter.

Boken har recensionsdag den 26 november.

För recensionsexemplar, mer information eller kontakt med författaren hör av dig till Kajsa Berglund, Norstedts. Tel: 010-744 21 51. Mail: kajsa.berglund@norstedts.se

• sofi fahrman
  • julia fors
  • superlicious
  • bodylicious

• Göteborg

Norstedts Förlagsgrupp ger ut böcker under namnen Norstedts och Rabén & Sjögren. Norstedts grundades 1823 och är Sveriges äldsta förlag. Utgivningen omfattar svensk och utländsk skönlitteratur, sakprosa och illustrerade fackböcker samt ordböcker och kartor, och kännetecknas av kvalitet och bredd.  Rabén & Sjögren är ett av Sveriges ledande barn- och ungdomsboksförlag med utgivning av de främsta svenska och utländska författare och illustratörer. Norstedts Förlagsgrupp är ett helägt dotterbolag till Kooperativa Förbundet och omsätter ca 465 mkr och har ca 135 medarbetare.