Stefano Catenacci och Melker Andersson hedras på M Sandahl Foundations 50-årsjubiléum

Stefano Catenacci, Operakällaren, och Melker Andersson, F12-gruppen, kommer den 17 mars 2012  att ta emot utmärkelsen La Dance från den gastromiska sammanslutningen M Sandahl Foundations i samband med att de firar sitt 50-årsjubiléum.

M Sandahl Foundation grundades 1962. Sammanslutningen värnar om och verkar för att uppmärksamma yrkesskicklighet och utpräglad ambition i de nordiska köken. År 2012 firar sällskapet sitt 50-årsjubiléum och delar samtidigt ut sitt prestigefulla hederspris La Dance som i år kommer att gå till Stefano Catenacci från Operakällaren och Melker Andersson från F12 gruppen.

M Sandahl Foundation slår även vakt om gastronomins traditioner och ser som en av sina främsta uppgifter att främja dess utveckling, bland annat genom Hedersutmärkelsen ”Pour le Merite Gastronomique” som delas ut till Salmantinos Delikatesser i Stockholm, Vallmobackens Smöreri i Alingsås och Segers Fabriker i Borås.

Seniorpriset ur Curt I Blombergs minnesfond går till Gunnar Käck, Wallenstams personalrestaurang i Göteborg.

Mer information & kontakt
För ytterligare information och närvaro vid prisutdelningen går det bra att kontakta M Sandahl Foundations Ständig Ordförande Severin Sjöstedt, severin@sjostedt.biz eller telefon 070 5331339. Eller Ständig Sekreterare Karl Häggblom, k.haggblom@telia.com eller telefon 0708 520539.

Bilder & mer information om Operakällaren
För mer information, kontakta Therese Forslund, 08-676 58 12, therese@operakallaren.se. Högupplösta bilder på Operakällaren finns i Operakällarens webarkiv: http://www.operakallaren.se/files.asp?catID=815