Tofu Mild Chili – en spännande smaksättning med sting

Tofu Mild Chili – en spännande smaksättning med sting

Kung Markatta har sedan tidigare sina två storsäljare inom tofu i varianterna Naturell och Marinerad, men nu utökas familjen med en riktigt spännande smaksättning - Tofu Mild Chili! Som alltid är Kung Markattas ekologiska tofu tillverkad i enlighet med traditionella asiatiska metoder där mycket höga krav ställs på råvaror och precision i tillverkningsprocessen. Tofu Mild Chili, en läcker portionsbit, är med sin kraftfulla smaksättning färdig för stekpannan, grillen eller att avnjutas direkt som den är.

Kung Markatta Tofu Mild Chili ligger i smakrik marinad av sojasås, olivolja, vitlök, paprika, kokossocker, chili och basilika och har en välbalanserad komposition mellan sälta, sötma och hetta. Den är god att ätas direkt som den är – bara att tärna upp i soppor eller sallader, men kan med fördel också stekas eller grillas.

Kung Markattas KRAV- märkta Tofu Mild Chili är även Ä-märkt, vilket garanterar att den inte innehåller några onödiga tillsatser. Den är dessutom Fairtrade-märkt vilket garanterar att de som odlar och producerar råvarorna har schyssta arbetsvillkor – det tycker vi är bra!

Tofu har funnits i Kung Markattas sortiment nästan ända från starten. Från början var det kanske främst hängivna vegetarianer och veganer som kände till och använde sig av produkten, men nu börjar det bli ett alltmer vanligt komplement i det vardagliga köket. Vi tycker naturligtvis att det är jätteroligt att fler och fler upptäcker vilket lättanvänt och mångsidigt livsmedel tofu är. Det kan enkelt ta kycklingens eller köttets plats på tallriken. Tofu i sig själv har en väldigt neutral smak, men tar lätt upp smaker från andra råvaror. Därför passar tofu bra till det mesta och kan lätt varieras med olika kryddningar och marinader.

Kung Markatta Tofu Mild Chili säljs på Ica och Coop och i andra välsorterade butiker inom dagligvaruhandeln och fackhandeln. Pris cirka 19 kr för 100g.

För mer information, kontakta:

Maria Andersson, Produktchef, 019-30 73 14, maria.andersson@kungmarkatta.se
Högupplösta bilder finns i Mynewsdesk pressrum
Hemsida: kungmarkatta.se