Plamil lanserar mjölkfri choklad med kokossocker

Plamil lanserar en mörk chokladkaka helt fri från mjölkprodukter och sötad med oraffinerat kokossocker. Den är allergivänlig, djurvänlig och dessutom ekologisk och Fairtrade-märkt. Kakaohalten är 67%.

Organic Dark Chocolate sweetened with Coconut Sugar passar alla som vill njuta av en god och etiskt producerad mörk choklad, som är fyllig och krämig. Den passar extra bra för den som undviker mjölk och vitt socker. Dessutom är den producerad i en fabrik som inte hanterar nötter, och där förnybar energi används till 100%.

Kokossocker görs av kokosblommans söta och näringsrika nektar. Kokossocker har lågt glykemiskt index (35) och är ett utmärkt alternativ till traditionellt socker. Smaken är lätt karamellig och tillför en extra rund och fyllig smak i chokladen.

Plamil producerar ett brett sortiment av mjölkfri choklad, där miljö, hälsa och hållbart producerade ingredienser är lika viktiga som den goda smaken. Alla produkter är fria från mjölk, är veganska och tillverkade i en fabrik där inga nötter används.

Pris för chokladen med kokossocker är ca 50 kr för 100 g. Finns i välsorterade dagligvarubutiker, eko- och hälsokostbutiker.

För mer information, kontakta:

Maria R Jonsson, Produktchef, 019-30 73 17, maria.r.jonsson@kungmarkatta.se

Om Plamil

Plamil producerar ett brett sortiment av mjölkfri choklad, där miljö, hälsa och hållbart producerade ingredienser står i centrum. Alla produkter är fria från mjölk och helt veganska. Sortimentet består av både ljusa och mörka chokladkakor, med smaksättningar utöver det vanliga. Vad sägs om t ex mörk choklad med apelsin och tranbär, eller 87 % -ig mörk choklad beströdd med vit mint?