Kung Markatta lanserar läskande Ingefärsdricka

Kung Markatta lanserar läskande Ingefärsdricka

Kung Markatta Ingefärsdricka är en alkoholfri, kolsyrad och läskande dryck av typen ginger beer. Drycken har en uppfriskande smak med en välbalanserad kryddighet av ingefära och citron. Den passar såväl att dricka till maten, som att avnjuta som fördrink till ett enklare tilltugg.

Kung Markattas Ingefärsdricka bryggs med färsk ekologisk ingefära av finaste kvalité. Drycken har en välbalanserad kryddighet, precis rätt mängd sötma och en tydlig eftersmak av ingefära.

- Ingefära är en trendig smak som under senare år blivit allt mer populär på grund av dess hälsofördelar. Vi på Kung Markatta vill kunna erbjuda en ingefärsdryck utan onödiga tillsatser och som självklart även är ekologisk, berättar Maria Andersson, produktchef på Kung Markatta.

Drycken innehåller naturligt sediment, så vänd flaskan försiktigt ett par gånger innan servering. Servera den gärna väl kyld.

Kung Markattas Ingefärsdricka säljs i välsorterade butiker inom dagligvaruhandeln och fackhandeln. Pris cirka 22 kr för 275ml.

För mer information, kontakta:
Maria Andersson, Produktchef, 019-30 73 14, maria.andersson@kungmarkatta.se
Högupplösta bilder finns på http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/kung_markatta
Hemsida: kungmarkatta.se

Kung Markatta AB har ett av Sveriges bredaste sortiment av ekologiska produkter. Lennart Olsson startade företaget 1983, med drömmen om att kunna erbjuda svenska folket rena och hälsosamma livsmedel och förändra deras matvanor i en positiv riktning. Under varumärket Kung Markatta finns drygt 200 produkter, allt från torkad frukt, ris och fröer till kakao, fullkornsbröd, te och olivolja. Idag omsätter Kung Markatta 200 miljoner (2012) och har ca 30 anställda. Företaget distribuerar flera andra varumärken, som t ex Yogi Tea, Alpro, Green & Black’s och Dr Martin’s Cocojuice..