Kung Markatta lanserar en oemotståndlig uppsättning av läckra raw-snacks

Kung Markatta lanserar en oemotståndlig uppsättning av läckra raw-snacks

Kung Markatta utökar sitt snackssortiment och lanserar en oemotståndlig uppsättning av ekologiska och läckra raw-snacks baserade på frukt och grönt. Fyra varianter av härligt knapriga frukter och grönsaker - AnanasMangoPaprika och Tomat, samt krispiga och spröda Grönkålschips i tre smaksättningar - ChiliKakao och Lök. Alla varianter är givna till fredagsmyset, men Ananas och Mango är även perfekt att strössla över yoghurten, eller varför inte toppa salladen med krispig Paprika och Tomat!

Kung Markattas nya läckra snackssortiment är naturligtvis ekologiskt och tillverkat av råvaror som håller högsta kvalitet. Hela sortimentet är raw och framtaget med metoder som gör att de flesta av näringsämnena bevaras.

Kung Markattas frukt- och grönsakssnacks har en utsökt och naturligt koncentrerad smak av Ananas, Mango, Paprika eller Tomat. De solmogna frukterna och grönsakerna har skivats och sedan varsamt vakuumtorkats på ett snabbt och skonsamt sätt. Med enbart en ingrediens i varje påse, är snacksen helt naturliga och bär alla Äkta Vara:s märkning Ä-märket. Oemotståndliga att äta som de är direkt ur påsen, men fungerar även utmärkt på en plocktallrik, som drinktilltugg under fredagsminglet, som topping på frukostfilen, till bakning eller strödd över en sallad. Snacksen innehåller inga andra ingredienser än just den aktuella frukten eller grönsaken.

Kung Markattas Grönkålschips har en mild grönkålssmak och har sedan smaksatts med Chili, Kakao eller Lök. Chipsen är läckert spröda, medan de finmalda cashewnötterna ger dem en bitig konstistens och en god nötig smak. Detta är lyxiga chips som med fördel avnjuts precis som de är. Grönkålschipsen är torkade vid låg temperatur och på ett skonsamt sätt.

• Kung Markattas Ananassnacks 24 g
  • Kung Markattas Mangosnacks 24 g
  • Kung Markattas Paprikasnacks 24 g
  • Kung Markattas Tomatsnacks 24 g
  • Grönkålschips Chili 30g
  • Grönkålschips Kakao 25g
  • Grönkålschips Lök 30g

• Kung Markattas frukt- och grönsakssnacks samt Grönkålschips kommer att finnas att köpa i dagligvaruhandeln samt hälsokostbutiker och övriga fackhandeln.

Ca.pris i butik ca 29,90.

För mer information, kontakta:

Maria Andersson, Brand Manager Communication, 019-30 73 14,

maria.andersson@kungmarkatta.se

Hemsida: kungmarkatta.se

Kung Markatta AB har ett av Sveriges bredaste sortiment av ekologiska produkter. Lennart Olsson startade företaget 1983, med drömmen om att kunna erbjuda svenska folket rena och hälsosamma livsmedel och förändra deras matvanor i en positiv riktning. Under varumärket Kung Markatta finns drygt 200 produkter, allt från torkad frukt, ris och fröer till kakao, fullkornsbröd, te och olivolja. Idag omsätter Kung Markatta 311 miljoner (2014) och har ca 40 anställda. Företaget distribuerar flera andra varumärken, som t ex Yogi Tea, Alpro, Green & Black’s och Dr Martin’s Cocojuice.