Behöver du piggas upp eller lugnas ned? Två nya ayurvediska teer från Yogi Tea

Behöver du piggas upp eller lugnas ned? Två nya ayurvediska teer från Yogi Tea

Yogi Tea har tillverkat teer baserade på den uråldriga hälsofilosofin Ayurveda sedan 80-talet. Genomtänkta blandningar av ekologiska örter, blommor och kryddor som passar vid olika tillfällen under dagen och faser i livet. Nu kommer uppiggande Positive Energy och rogivande Bedtime Rooibos Vanilla.

Skaparen av det första Yogi Tea var Yogi Bahjan. Han flyttade från Indien västerut för att lära ut yoga. Efter varje klass serverade han en kryddig teblandning som hans elever kärleksfullt började kalla för ”the Yogi’s Tea”. Detta blev så småningom storsäljaren Classic Cinnamon Spice. Nu får originalteet och de 45 andra teerna sällskap av Positive Energy och Bedtime Rooibos Vanilla.

Positive Energy är en naturlig energigivare, som smakar fruktigt av tranbär i kombination med livfull hibiskus, nypon och citronmyrten. Svart assamte och grönt maté gör drycken uppiggande och uppfriskande och hjälper dig att ta dig an dagens utmaningar med ett glatt sinne.

Behöver du i stället komma till ro, finns Bedtime Rooibos Vanilla. Blandningen består av örter och kryddor som enligt ayurveda hjälper dig att varva ned. Söt, gräddig rooibos och mild kamomill ihop med citronmeliss utgör grunden i teet. Fylliga kakaoskal, söt vanilj och en ton av muskot ger blandningen en lugnande och varm smak. Perfekt att dricka på kvällen.

Pris ca 39 kr för 17 påsar. Finns i hälsobutiker och välsorterade livsmedelsbutiker.

För mer information, bilder och smakprover, kontakta:
Maria R Jonsson, Produktchef, 019-30 73 17, maria.r.jonsson@kungmarkatta.se
Läs mer om Yogi Tea och Ayurveda på http://www.yogitea.eu/en/