Stärkande samarbete mellan Metrojobb och HRbloggen

Metrojobb är en av Sveriges ledande jobbsajter och HRbloggen.se är idag Sveriges ledande nyhetsblogg inom human resources och utsågs 2011 till Sveriges bästa HR-blogg.

– Genom samarbetet med Metrojobb når HRbloggen ut till ännu fler läsare och kan presentera fler lediga HR-jobb på sajten. Samtidigt får vi finansiell styrka att fokusera mer på det redaktionella arbetet. Det vill säga bjuda besökarna på fler läsvärda artiklar, säger Annika Ahnlund, redaktör för HRbloggen.se och den som grundade succésajten för drygt fyra år sedan i syfte att sprida gratis kunskap inom HR och ledarskap.

Partnerskapet avser främst lediga HR-jobb och ett gemensamt HR-nyhetsbrev. Men tanken är också att tillsammans utveckla spännande events framöver.

– Utvecklingen inom HR, rekrytering och employer branding går rasande fort och HRbloggen står i centrum för detta som mötesplats och kommunikationsplattform. Genom samarbetet med HRbloggen kommer vi att kunna ge våra annonsörer kunskap och idéer och bidra till att befästa Metrojobb som den jobbsite som ger bäst resultat, säger Andreas Ohlson, VD Metro Sverige.

– Vi är starka aktörer var och en för sig, men tillsammans får vi större muskler att skapa mervärde för våra respektive läsare och kunder. Ett riktigt win win-samarbete som stärker båda parters marknadspositioner, menar Annika Ahnlund.

Första gemensamma HR-nyhetsbrevet går ut innan midsommar till alla HRbloggens och Metrojobbs respektive prenumeranter.

För mer information, kontakta

Annika Ahnlund, grundare/redaktör för HRbloggen.se, 08-645 09 90, annika@hrbloggen.se

Andreas Ohlsson, VD Metro Sverige, 08-402 99 01, andreas.ohlson@metro.se

Metrojobb.se är en av Sveriges största jobbsajter och vänder sig till aktiva, urbana och medvetna personer mellan 18-49 år. Sajten erbjuder, förutom lediga tjänster, redaktionell information om arbetsmarknad, karriär, tips, aktuella händelser och är starkt sammankopplad med tidningen Metro, Sveriges största dagstidning med ca 1,3 miljoner dagliga läsare.

HRbloggen.se valdes 2011 till Sveriges bästa HR-blogg och förser sedan maj 2009 sina läsare med nyheter och kunskap inom human resources. Visionen är att sprida goda idéer inom personalområdet och att därmed skapa bättre arbetsvillkor för medarbetare och större konkurrenskraft för företag. HRbloggens grundare och redaktör är Annika Ahnlund.

• metrojobb
  • hrbloggen