MatHem lanserar tidning – Matinspiration, Matvanor och Vackra Dukningar i första numret

Första numret av MatHems nya tidning – snart i din brevlåda! MatHem.se´s idé om att vara en hjälpande hand som gör vardagen lite mindre stressad, kylskåpet lite mer välfyllt och matlagningen lite mer inspirerande tar vi nu ett steg längre genom att starta en tidning. Förenkla din vardag med hjälp av inspiration till goda och snabba middagar, recept och recepttips eller tjuvkika in i kändisarnas kylskåp.

Första tidningen som ges ut 2010-11-23 innehåller bland annat månadens kokböcker och tips på hur du kan utnyttja din extratid. Här får du ännu mer inspiration till goda och snabba middagar. Vi har också pratat matvanor med Annika Sörenstam, italienska turistfällor med Bo Hagström och höstens vackraste dukningar med dukningsproffset Catharina Lindeberg. Däremellan tipsar vi om nya köksprodukter och kikar in i Katrin Zytomierska´s kylskåp. Vi får även följa med hem till Monica Ahlberg – en av Sveriges mest kända matprofiler. Monika berättar bland annat om hur hon får vardagen att gå ihop och delar med sig av recept på fem härliga vardagsmiddagar.

I sektionen Sajtseeing tipsar vi om intressanta svenska matbloggar! Denna gång har vi tipsat om pickipicki.sesotasaker.comkryddburken.se och matsaklart.se vilka gör livet i köket lite lättare och framförallt roligare!

Möt även Annika Sörenstam – golfdrottningen som blev kokboksförfattare. Hon berättar om sina matvanor, paradrätter och saknaden efter falukorv, kanelbullar och saft.

Sist men inte minst kan vi läsa om hur MatHem.se fungerar – vilka olika sökvägar du kan använda, matabonnemang med färdig sammansatt matkasse, veckans erbjudanden och recept och recepttips. Vad händer efter din beställning? Följ med MatHem på en intensiv dag bakom kulisserna i Sickla. Tidningen ”MatHem” utkommer 4 gånger per år och delas ut till 100 000 hushåll i Stockholm och Uppsala.

För mer information, kontakta:
Tomas Kull, VD
tomas@mathem.se

tel. 070 - 581 12 07

Om Mathem.se
MatHem.se är ett av de ledande företagen som erbjuder matinköp via nätet. Företaget har från slutet av 2008 genomfört ett antal pilottester för att säkerställa logistik och service. MatHem.se är i dag det enda företaget i branschen som kombinerar en komplett livsmedelsbutik på nätet samt har abonnemang på färdiga matkassar med återkommande innehåll, recept och tillägg av olika varor. Företaget finns i dag i Stockholm och Uppsala. Ambitionen är att etablera MatHem.se i ytterligare ett antal städer under 2010.