Gateau + MatHem = Sant

Gateau + MatHem = Sant

MatHem.se satsar just nu stort på att bredda sortimentet, och tar bland annat in Gateau som leverantör. Nybakat bröd och tårtor är först ut.

I MatHems Stockholmsområde kan man nu få färskt bröd och nybakade tårtor från Gateau med i sin hemleverans av mat. I sortimentet tar man nu bland annat in Gateaus storsäljare som valnötsbröd, Gateaubrödet och passionsmoussetårtan.

- Gateau gör fantastiska bröd och bakverk, som bakas varje morgon för direkt leverans till oss. Vi ville ta hjälp av proffs för att kunna erbjuda våra kunder riktigt gott bröd, säger Tomas Kull, grundare MatHem.

För några veckor sedan annonserade MatHem sitt samarbete med Erssons Fisk & Deli.

- Med Erssons och Gateau kan vi nu erbjuda ett betydligt större premiumsortiment, och mer är att vänta, säger Tomas Kull, som därmed flaggar för fler spännande samarbeten under hösten.

För mer information; Tomas Kull, grundare MatHem, tomas@mathem.se, 0705 – 81 12 07.

Om MatHem.se
MatHem.se är det ledande e-handelsföretagen inom dagligvaruhandeln och erbjuder matleverans hem till dörren med egna kylbilar för att säkerställa obruten kylkedja. MatHem.se är i dag det enda företaget i branschen som kombinerar en komplett livsmedelsbutik på nätet och abonnemang på färdiga matkassar, recept och tillägg av olika varor samt vin. Företaget finns i dag i Stockholm, Uppsala, Södertälje, Malmö, Lund och Helsingborg med omnejd samt Göteborgsområdet. MatHem.se har vunnit en rad priser och blev bland annat utsedd till Sveriges Bästa matbutik på nätet 2010 och 2011.