Mälarenergi bland de lägsta elnätspriserna i landet – visas i ny rapport.

Nyligen publicerades årets Nils Holgersson-rapport där kostnaden för elnätspriser i landet redovisas. Rapporten visar att Västmanland har de lägsta elnätspriserna i landet och kommunerna i Mälarenergis nätområde ligger lägst. Med ett pris på 53,6 öre/kWh ligger vi 28% under medel i landet och långt under det högsta på 101,8 öre/kWh.

Det är väldigt glädjande att vi återigen kan konstatera att vårt arbete med att ge våra kunder ett bra elnätspris ger fortsatt resultat, säger Mats Håkansson, vd på Mälarenergi Elnät AB.

Totalt ligger Mälarenergi Elnät på 15:e plats i landet bland elnätbolag.

-  Vår uppgift är att se till att elnätet fungerar både idag och i framtiden, med rätt pris och med nöjda kunder. Den här placeringen är en bekräftelse på att vi i vårt långsiktiga arbete att förädla och förvalta elnätet fokuserar på rätt saker, säger Jonas Persson, chef Nätmarknad på Mälarenergi Elnät AB.

Nils Holgersson-rapporten jämför kostnader för energi i en flerbostadsfastighet genom landets alla kommuner. Vi ser även när vi tittar på andra kundkategorier att priserna generellt är konkurrenskraftiga.

Läs mer på www.nilsholgersson.nu

Kontaktpersoner:

Jonas Persson
Chef Nätmarknad
Mälarenergi Elnät AB
021- 39 53 40
jonas.persson@malarenergi.se

Lisa Kilestad
Presskontakt Mälarenergi
lisa.kilestad@malarenergi.se

På Mälarenergi är vi 570 medarbetare som finns nära kunderna i Mälardalen. Till dem levererar vi el, värme, vatten, kyla, snabba kommunikationslösningar med tillhörande tjänster. Vi erbjuder energieffektiviseringstjänster till våra företagskunder i regionen och säljer dessutom el till privat- och företagskunder i hela Sverige. Koncernen ägs av Västerås stad och omsätter cirka 3 miljarder kronor