Carolina Klüft, verksamhetschef Generation Pep, uppmanar alla barn att vara med i Lilla Lundbergsloppet.

Lundbergs och Generation Pep startar samarbete

I samband med Lilla Lundbergsloppet den 21 augusti inleder Fastighets AB L E Lundberg och Generation Pep ett samarbete för att inspirera barn och ungdomar till ett aktivt och hälsosamt liv - där alla får vara vinnare.

Generation Pep vill skapa en folkrörelse för mer fysisk aktivitet, bättre matvanor och en mer jämlik hälsa för barn och unga. Initiativtagare till Geneneration Pep är kronprinsessparet och organisationen arbetar för att vara en röst för frågan kring barn och ungdomars hälsa och driver flera egna initiativ såsom Pep Skola samt initiativ tillsammans med Peppare. I samband med Lilla Lundbergsloppet kommer Generation Pep att finnas på plats för att sprida kunskap och inspirera både barn och föräldrar till en mer aktiv och hälsosam livsstil.

För varje barn som deltar i Lilla Lundbergsloppet skänker Lundbergs 75 kr till Generation Pep. Den ihopsamlade summan kommer att lämnas över på IFK Norrköpings hemmamatch mot Örebro den 21 september, då även Carolina Klüft, verksamhetschef Generation Pep, kommer finnas på plats.

- Generation Pep är ett fantastiskt initiativ som vi ställer oss bakom till 100 %, säger Lisa Lundh, marknads- och kommunikationschef Fastighets AB L E Lundberg. Som en del av vårt 75-årsfirande vill vi bidra till framtiden genom att skänka 75 kr till Generation Pep för varje barn som deltar i Lilla Lundbergsloppet – vi hoppas så klart att massor av barn ska ta sig an den 1 km roliga banan! Lilla Lundbergsloppet är ett första samarbets-projekt, vår ambition är att utveckla samarbetet med Generation Pep i flera av de städer vi finns i, avslutar Lisa.

- Vi är oerhört glada att samverka med Lundbergs och tacksamma för det stöd och engagemang som de visar för barn och ungas hälsa, säger Carolina Klüft, verksamhetschef Generation Pep. Vi hoppas framförallt att vår samverkan kommer leda till att fler barn och unga får möjligheten att hitta rörelseglädje och att Lilla Lundbergsloppet är en bra början för det. Kom dit den 21 augusti och gå, spring och umgås!

Lisa Lundh, marknads- och kommunikationschef, Fastighets AB L E Lundberg
E-post: lisa.lundh@lundbergs.se