Tio sanningar er marknadsavdelning mörkar

Glöm branding. Glöm USP:en. Glöm kundnyttan. Glöm allt som reklambranschen vill att du ska komma ihåg. Det bästa sättet att bygga ett starkt varumärke är att fokusera på en relevant och väl genomförd affärsstrategi.

Jag har under alla år förundrats över att det finns så många missförstånd kring vad varumärken handlar om. Någon behövde formulera det. Tomas Conradi om varför han skrev Tio sanningar er marknadsavdelning mörkar.

Och som det formulerades.

David Aaker, professor emeritus vid University of California, Berkeley, säger:
”Denna provokativa bok tvingar läsaren ut ur sina invanda hjulspår och hjälper till att höja varumärkesarbetet en nivå.”

Karl-Johan Persson, VD på H&M:
”Det här är en mycket bra och praktiskt användbar bok som betonar det vi alltid har arbetat efter på H&M: att affärsstrategin och varumärket är helt sammanflätade.”

– Varumärkesarbete har alldeles för länge handlat om fel saker och hanterats av fel personer i företagen. Att bygga ett varumärke handlar inte om annonser, slogans och annan typ av marknadsföring utan om att leverera något riktigt bra till kunderna. Och det ansvaret faller på företagsledningen, hävdar Conradi.

Boken Tio sanningar er marknadsavdelning mörkar ger dig kunskaper och insikter i vad som verkligen stärker ert varumärke. Lägg tid, energi och resurser där de bäst gör nytta.

Om författaren
Tomas Conradi är varumärkesexpert och varumärkeskonsult. Han har de senaste 15 åren hjälpt ledningen i företag som Tetra Pak, Gant, Ericsson, Coca-Cola Nordic, Ica, Åhléns, Arla Foods, SCA, SEB och Investor att utveckla sina varumärkesstrategier.

Tomas grundade 1996 Differ, Skandinaviens första managementkonsultföretag helt inriktat på varumärkesstrategier och 2011 grundade han retailbyrån Flow Studios.

Författaren når du via tomas.conradi@gmail.com och mer information finner du på www.tomasconradi.com

Fakta om boken
Titel: Tio sanningar er marknadsavdelning mörkar
ISBN: 978-91-47-09743-2
Rek. Internetpris: 250 kronor exklusive moms

Förläggare: Anders Abrahmsson, anders.abrahamsson@liber.se, 040-25 86 15.
För recensionsexemplar kontakta Cecilia Callander, cecilia.callander@liber.se
Här finns högupplösta bilder http://b2b.liber.se/bild/

• tomas conradi
  • tio sanningar